English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

فتح خرمشهر یک امداد غیبی بود؛ نهضت روح‌الله همچنان ادامه خواهد داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه فتح خرمشهر یک امداد غیبی بود گفت: روز سوم خردادماه، سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از یک سال و نیم اشغال آن به دست دشمن بعثی عراق است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان در رماسم بزگداشت روز سوم خرداد که در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه فتح خرمشهر موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و همدلی و وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد افزود: حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر، پیروزی سرو قامتانی بود که با نهایت ایثار، اوج مظلومیت و پاکبازی و توکّل محض، این حماسه عظیم را رقم زدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: خرمشهر برای ملت ایران تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان افزود: آزادی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و پس از ۵۷۵ روز اسارت باعث شد که تمام حامیان صدام از آن همه رشادت و شهادت ایرانیان جان بر کف، انگشت حیرت به دندان بگیرند و در مقابل عظمت آنان سر تسلیم فرود آورند.

وی افزود: در سوم خرداد ۶۱ خرمشهر بار دیگر نام خونین‌شهر را به کناری نهاد و با رجای واثق و اطمینان قلبی ایمان آورد که رزم‌آوران سرافراز جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که با رشادت و تلاش خستگی‌ناپذیر خویش، خرمشهر را از چنگال ددمنشان متجاوز خارج ساختند، سایر مناطق تحت اشغال را هم آزاد خواهند کرد و بیهوده نبود که روز پیروزی و فتح خرمشهر را روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام نهادند.

وی با بیان اینکه شوق و شور ناشی از این فتح بزرگ نظامی، تمام کشور را فراگرفت و امام خمینی (ره) این حماسه بزرگ را «فتح الفتوح» نامیدند افزود: ایمان و خودباوری، استقامت و پایداری، ایثار و فداکاری، روحیه رزمی قوی، امدادهای غیبی و فرماندهی مقتدر امام خمینی (ره) سبب پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ایمان و خودباوری یکی از علل پیروزی خرمشهر بود خاطرنشان کرد: ایمان، سرآمد باورهای دینی و ریشه همه معنویات است. ایمان اساسی‌ترین گام در راه اخلاق و معیار تمام ارزش‌های انسانی و حلقه ارتباط با خداست بی شکّ وجود ایمان در دل رزمندگان اسلام سبب سرافرازی و پیروزی آنان خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با یبان اینکه یکی از انواع استقامت که در دین مبین اسلام به آن سفارش شده است، مقاومت و پایمردی در صحنه جنگ و جهاد است تصریح کرد: در هنگامه جنگ و بروز ناملایمات، بیش از دو راه برای انسان نمی‌ماند، یـا شکیبایی، استقامت و دفاع که اخلاق پیامبران و مؤمنان است و یا سستی و جزع‌وفزع و تسلیم شدن در برابر دشمن که اسلام مسلمانان و مؤمنان را به وجه اوّل تشویق می‌کند.

وی گفت: یکی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان اسلام، صبر و استقامت آنان و اعتقاد به این اصل مسلم بود که در هر حال پیروزی از آن آنان است و همین عامل سبب شد که باوجود تنگناهای شدید و کمبود تجهیزات و ادوات جنگی، ارتشی را که تا بن دندان از سوی قدرت‌ها و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مسلّح شده بود، به زانو درآورد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ایثار یکی دیگر علل فتح خرمشهر بود گفت: ایثارگونه‌های مختلفی دارد. گاه با فدا کردن جان صورت می‌گیرد که منتهای درجه ایثاراست، گاه با دادن مال و زمانی هم با هزینه کردن اعتبارالبته برخی اوقات هم می‌تواند ترکیبی از این‌ها باشد که فرد به طور ارادی و به خاطر یک هدف و آرمان مقدس و والا تصمیم می‌گیرد از داشته‌های خود بگذرد و دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌ها و منافع غیر را بر خود ترجیح دهد؛ بنابراین ایثار شامل گذشتن از جان، مال، مقام، شخصیت و مانند آن در راه خداست، اگرچه بیشتر در مقدم داشتن دیگران در امور مالی یا مقدم داشتن خواسته دیگران به کار برده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان تأکید کرد: به هر حال «ایثار» روح سلحشوری و فداکاری و ازخودگذشتگی خالصانه برای اعتلای کلمه حق و آیین توحیدی است؛ و عمل ایثارگر ترجیح خواست دیگری، ترجیح رضای خدا، گذشتن از خواست خود برای اعتلای کلمه حق و دفاع از حق، حتّی در صورت خطر و ضرر است.

وی خاطرنشان کرد: آری، رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در صحنه‌های مختلف ایثار، کرامت انسانی و گوهرهای نفسانی خود را بروز دادند و به پاسداری و سربازی خویش ارزش واقعی بخشیدند و زبان حالشان در مقابل اسلام و مسلمانان چنین بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر با روحیه رزمی قوی سرشار از ایمان و قلبی مملو از عشق به خدا، به حماسه‌ای بزرگ دست زدند و تاریخ بشری را به برگ‌های زرینی مزین ساختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان گفت: رزمندگان اسلام در این فتح الفتوح (فتح خرمشهر) نشان دادند که چگونه می‌توان در مقابل سلاح‌های پیچیده و مدرن به مقابله پرداخت و برتری ایمان و اعتقاد به قرآن و اسلام را نمایان ساخت.

وی تصریح کرد: بدون تردید فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود؛ بلکه امداد غیبی بود که به دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد. دشمنان نظام و انقلاب با تکیه بر محاسبات غلط مادی و غفلت از قدرت الهی، خرمشهر را تسخیرناپذیر و فتح آن را ناممکن می‌دانستند؛ ازاین رو، وقتی خبر فتح خرمشهر در رسانه‌ها و مطبوعات پخش شد؛ دشمنان اسلام را حیرت زده ساخت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امام خمینی (ره) درباره توجه خاص حضرت حق در فتح خونین‌شهر و ارتباط این مسئله با امدادهای غیبی چنین فرمودند: فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود. این که پانزده الی بیست هزار نفر به صف برای اسارت بیایند و تسلیم شوند، مسئله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان افزود: فلسفه کلام امام را باید در این نکته جستجو کرد که با محاسبات عادی و متداول فرمول‌های جنگی، این پیروزی میسر نبود. تنها نیروی معنوی و اعتقادی رزمندگان اسلام و عنایات خداوند متعال بود که این رزمندگان خداجوی متعهد و همدل را برای خلق این حماسه یاری کرد.

وی با بیان اینکه پیروزی رزمندگان در جریان فتح خرمشهر حاصل رهبری هوشمندانه و مقتدرانه امام خمینی (ره) بود تصریح کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر و مراحل مختلف آن با سپری شدن زمانی طولانی همراه بود که در طول جنگ بی‌سابقه است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رزمندگان اسلام به مدت ۲۶ روز با دشمن بعثی نبرد نزدیک و تن به تن داشتند و فقط با دم مسیحایی امام (ره) که در کالبد آنان دمیده شده بود، مقاومت جانانه‌ای کردند و با انهدام نیروهای دشمن آزادسازی خرمشهر محقق شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان افزود: بنابراین عمده‌ترین عامل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس که به فتح خرمشهر انجامید، فرماندهی واحد و مقتدرانه امام خمینی (ره) بود و امروز ما هم می‌توانیم در سایه رهبری مقام معظم رهبری و ایمان و اعتقاد به خداوند تبارک و تعالی و استقامت و پایداری همراه با ایثار و فداکاری در خرمشهرهای پیش رو فتح کرده و دشمن را سر خورده تر از گذشته خواهیم کرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی برخی افراد در ناکارآمدی نظام گفت: بگذار عده‌ای در کوس نومیدی و سیاه نمایی بدمند ولی بار دیگر صدای باطل آن‌ها همچون حادثه طبس، در زیر وفور شن‌های سیاه بیابان خاموش خواهد شد چرا که ما از راه نظام و انقلاب و رهبری اندکی کوتاه نمی‌آییم و سخت‌تر از این راه‌ها را با گوشت و پوست و خون خود درک کردیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: دشمنان و بدخواهان بدانند که نهضت روح‌الله همچنان ادامه خواهد داشت و پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی خود خواهیم داد.

طراحی سایت توسط فراکارانت