English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

۹ محصول بخش کشاورزی استان سمنان در رده محصولات گواهی‌شده قرار گرفت

 ۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی آرادان تخریب شد؛ برخورد قاطع با متخلفان
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تخریب ۵  فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان آرادان (روستای جلیل آباد) خبر داد و گفت: با متخلفان تغییر کاربری در اراضی کشاورزی برخورد قاطع می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سرهنگ محمد فخیری اظهار داشت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری با هماهنگی با مقام قضائی تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی آرادان انجام شد.
وی گفت: با توجه به اینکه مالکان این بناها، بدون اخذ مجوز لازم از جهاد کشاورزی شهرستان آرادان، اقدام به ساخت‌وساز استخر، بناها و دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی کردند؛ با همکاری عوامل انتظامی شهرستان و مأموران جهاد کشاورزی شهرستان، تمامی بناهای غیرمجاز تخریب و اراضی کشاورزی به وضع سابق بازگشت.
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با تخریب این ۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان آرادان، ۸ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد و به وضع سابق اعاده شد.
فخیری با تأکید بر لزوم انجام فرایندهای قانونی برای هرگونه احداث بنا با هر عنوان در اراضی کشاورزی گفت: از شهروندان تقاضا داریم قبل از هر گونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و باغی حتماً به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه و مشاوره لازم را اخذ کرده تا متحمل خسارت مالی نشوند. وی اضافه کرد: با توجه به حضور عوامل گشت حفظ کاربری در سطح اراضی کشاورزی و باغی، در صورت مشاهده ساخت وساز های غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی، ضمن توقیف عملیات ساخت‌وساز، اقدامات قانونی نیز انجام و با متخلفین و متعرضین برخورد لازم خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری با سامانه ۱۳۱ تماس و موارد مشکوک را گزارش کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت