English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشت گیاهان کم آب بر سیاست مهم این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشت گیاهان کم آب بر سیاست مهم این سازمان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در همایش استفاده از گیاهان کم آب بر که در شاهرود برگزار شد اظهار داشت: استان سمنان با محدودیت منابع آبی مواجه است و نیاز است به سمت کشت گیاهانی برویم که کم آب بر بوده و دارای ارزش‌افزوده بالا است.
وی با بیان اینکه شرایط منابع آبی استان سمنان روزبه‌روز بحرانی‌تر می‌شود گفت: عمده دشت‌های این استان ممنوعه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در روستاها عمده مشاغل دام‌پروری است گفت: برای اینکه بتوانیم تولیدات دامی را حفظ کنیم باید علوفه دام را تأمین کنیم.
میرعماد با بیان وضعیت منابع آبی استان ایجاب می‌کند تا به دنبال کشت گیاهان کم آب بر باشیم به تدوین الگوی کشت در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این الگوی برای ۹ دشت اصلی و برای ۱۱ محصول زراعی انجام‌شده است.
وی همچنین از تدوین سند بهره‌وری آب خبر داد و گفت: بر اساس این سند میزان سطوح کشت از ۱۴۶ هزار هکتار باید به ۱۲۹ هزار هکتار برسد و ۱۲ درصد کاهش پیش‌بینی‌شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای جایگزینی علوفه کم آب گفت: فعالیت در این زمینه از سال‌های گذشته آغازشده و کشت ذرت علوفه‌ای از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۲ هزار و ۶۷۰ هکتار رسیده است.
میرعماد همچنین به سطح زیر کشت یونجه نیز اشاره کرد و گفت: کشت یونجه از ۱۳ هزار هکتار به ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کشت علوفه‌های آب بر در استان سمنان کاهش‌یافته است گفت: به ازای آن علوفه‌های کم آب بری مثل چغندر علوفه‌ای، خارشتر جایگزین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: امسال ۵ هزار هکتار خارشتر از اراضی این استان برداشت شد که این محصول دارای ارزش علوفه‌ای بالا و نزدیک به یونجه است.

طراحی سایت توسط فراکارانت