English | دوشنبه, ۲۹ آبان , ۱۳۹۶

مديريت بازرسي،ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات

محمدرضا صابريان

تلفن مستقيم: ۳۳۴۴۰۴۱۲-۰۲۳

ايميل: arzyabi@semnan-aj.ir 

                                                 خلاصه وظايف


 

۱ ) حوزه بازرسي

  • نظارت بر تهيه و تنظيم و اجراي برنامه هاي بازرسي مستمر، دورهاي و يا موردي از واحدهاي شهرستاني و ستادي سازمان و واحدهاي تابعه براي سنجش ميزان مطابقت عملكرد با اهداف، برنامه ها، دستورال

  • نظارت بر بررسي عملكرد مديران و كارمندان و سنجش ميزان رضايت مردم از واحدهاي مختلف و نحوه برخورد مديران و كارمندان با ارباب رجوع

  • برقراري ارتباط و تعامل با اداره كل بازرسي استان

  • انجام بازرسيهاي مستمر و دوره اي( آشكار و پنهان )و ارائه گزارشهاي لازم به بالاترين مقام اجرايي سازمان

  • نظارت بر اندازه گيري ساليانه ميزان سلامت اداري دستگاه با ملحوظ قرار دادن شاخص سنجش ميزان سلامت اداري و ارائه نتايج به مراجع ذيربط

۲)  حوزه ارزيابي عملكرد

  • نظارت بر استقرار نظام جامع مديريت عملكرد در سطح دستگاه (مشتمل بر سه سطح سازمان، مديران و كارمندان) براساس فصل يازدهم قانون مديريت خدمات كشوري و اجراي آئين نامه ها و دستورالعملهاي مربوطه

  • انجام امورات مربوط به دبيرخانه كار گروه مديريت عملكرد

  • نظارت بر اجراي نظام ارزيابي عملكرد در سطح سازمان، مديران و كارمندان با در نظر گرفتن واحدهاي شهرستاني

  • نظارت بر جمعآوري گزارش خود ارزيابي سازمان در ابعاد شاخصهاي عمومي و اختصاصي جهت انعكاس به مراجع مربوطه

  • انجام تمهيدات و پيگيريهاي لازم براي استفاده از نتايج ارزيابي عملكرد توسط سازمان ، به نحوي كه ضمن رفع نقاط ضعف، موانع و مشكلات موجود، زمينه ارتقاي بهره وري و بهبود عملكرد سازمان ، مديران و كارمندان فراهم شود

  • تجزيه و تحليل عملكرد واحدها، مديران و كارمندان براساس بررسي هاي انجام شده و اعمال نتايج حاصله در ارزيابي عملكرد آنها

  • تهيه گزارشات ادواري و موردي در ارتباط با موضوعات ارزيابي عملكرد و ارائه به رياست سازمان و دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت متبوع

۳)  حوزه پاسخگويي به شكايات

  • نظارت بر فرآيند رسيدگي و پاسخگويي به شكايات مطروحه و بررسي شكوائيه ها، اسناد و مدارك و پرونده هاي واصله از مراجع نظارتي باتوجه به قوانين و مقررات و اعلام گزارش

  • جمع بندي شكايات در مقاطع سه ماهه و تجزيه و تحليل علل بروز شكايات و ارائه گزارش به رياست سازمان و دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت متبوع

  • استقرار سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت ( سامد) در سطح سازمان

  • پيش بيني تمهيدات لازم جهت برقراري ارتباط و تعامل دو سوي بين مردم و سازمان و دريافت گزارشات مردمي و نظارت بر رسيدگي به شكايات ، درخواستها و ساير موارد

۴) ساير وظايف

  • انجام امورات مربوط به دبيرخانه كميته كار گروه سلامت اداري و صيانت از حقوق مردم

  • همكاري و هماهنگي با واحد آموزش جهت برگزاري و دوره آموزشي و توانمندسازي همكاران مديريت و كارشناسان شهرستانها براساس ضوابط ابلاغي از سوي مراجع ذيربط

  • انجام مطالعات و تحقيقات لازم در ارتباط با وظايف و مسئوليت هاي مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات در سازمان و آسيب شناسي فرايند هاي انجام كار و ارائه پيشنهادات لازم

  • نظارت بر اتخاذ تدابير لازم جهت تهيه مستندات و اطلاعات لازم براي ارزيابان و بازرسان اعزامي از سوي دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت متبوع و بازرسان اعزامي از سوي اداره كل بازرسي استان

  • حضور فعال در جلسات ، كارگروه ها و كميته هاي تخصصي و مرتبط حسب موضوع

  • انجام ساير امور در چارچوب برنامه بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات كه از طرف مراجع ذيربط ارجاع ميگردد.


ساختار زير مجموعه


طراحی سایت توسط فراکارانت