English | سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

پرسش های متداول

سؤال: پروژه های اشتغالزا ویژه زنان روستایی شامل چه پروژه هایی است؟

پاسخ: پروزه های بخش کشاورزی شامل زراعت ، باغبانی ، امور دام و شیلات ، صنایع تبدیلی و… که از آن جمله می توان به کشت زعفران ، ایجادکارگاه خانگی پرورش قارچ صدفی ، کشت گیاهان دارویی ، پرورش دام وطیور ، پرورش ماهی دراستخرهای دومنظوره کشاورزی ، پخت نان خانگی ، فرآوری و بسته بندی سبزیجات و میوه جات و… اشاره کرد.

سؤال: پروژه های اشتغالزا در این بخش ویژه چه افرادی می باشد؟

پاسخ: با توجه به این موضوع که هدف کمک به درآمد خانوار روستایی می باشد مجریان این پروژه ها زنان کم درآمد و یا سرپرست خانوار روستایی می باشند و تعیین این افراد با کارشناس ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان (باتوجه به نیازسنجی انجام شده و تامین اعتبار) می باشد.

سؤال: چگونه می توان از زمان و مکان اجرای دوره های آموزشی ویژه زنان روستایی اطلاع یافت؟

پاسخ: مراجعه به اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها

سؤال: مراحل صدور مجوز فعالیت به شرکت های خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی چیست؟

پاسخ:

۱- تقاضای کتبی شركتی كه دارای اساسنامه با عنوان فعالیت در بخش كشاورزی و حداقل دارای ۳ نفر فارغ التحصیل در رشته های کشاورزی که عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان باشند و ارائه آن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانی که می خواهند در حوزه عمل آن شهرستان فعالیت نمایند.

 ۲- اعلام نیاز كتبی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه ، بر اساس تشکیل کمیته اجرایی استقرار شبکه آن شهرستان به سازمان جهاد كشاورزی استان.

 ۳- ارائه گواهی مبنی بر عضویت شركت مورد نظر در سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان به كمیته برنامه ریزی

 ۴- اخذ موافقت كمیته استانی برنامه ریزی استقرار شبكه در خصوص تصویب درخواست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان که بر اساس تشکیل کمیته اجرائی استقرار شبكه شهرستان اعلام گردیده است .

۵- توضیح اینكه شركت ها در هر قالب (سهامی عام – سهامی خاص- تعاونی) به شرط داشتن شرایط فوق می توانند مجوز فعالیت خدمات مشاوره ای فنی مهندسی در بخش كشاورزی دریافت نمایند.

سؤال: شرایط سرباز جهت امریه در جهاد کشاورزی چیست؟

پاسخ:

۱- داشتن مدرک تحصیلی کشاورزی ۲- نداشتن سابقه خدمت قبلی ۳- نداشتن غیبت سربازی ۴- داشتن فرصت ۴ ماهه بین تاریخ اعزام و اقدام به پذیرش

مراحل انجام کار برای جذب سرباز:

مراجعه و اخذ اعلام نیاز از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و معرفی به استان

تحویل مدارک مورد نیاز توسط مشمول به سازمان که شامل:۱- معرفی نامه از جهاد کشاورزی شهرستان (یک سری) ۲- کپی مدرک تحصیلی (چهار سری)

۳- کپی برگه اعزام به خدمت (چهار سری) ۴- کپی شناسنامه و کارت ملی (چهار سری) ۵- عکس (چهار قطعه)

طی کردن مراحل اداری:

تحویل مدارک به ترویج ، امور اداری ، حراست ، گزینش

سؤال: پروژه (IPM/FFS) چیست؟

پاسخ:  این حروف برگرفته شده از جمله (INTEGRATED PARTICIPATORY PRODUCTION AND PROTECTION MANAGEMENT WITH FARMERS FIELD SCHOOL ) می باشد كه به معنای ” ( مدیریت جامع تولید و حفاظت از محصول به شیوه مدرسه در مزرعه است “

سؤال: برای دریافت تسهیلات خرید تراكتور و كمباین و ادوات كشاورزی باید به كجا مراجعه نمایم ؟

پاسخ: ‌مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان – واحد مكانیزاسیون

سؤال: شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات تراكتور و كمباین چیست ؟

پاسخ: داشتن اراضی زراعی و یا باغی به میزان لازم  برای كشاورزان ، داشتن گواهینامه برای رانندگان حرفه ای ، دارا بودن حداقل تعداد ۱۰۰ رأس دام برای دامداریها،  دارا بودن  پروانه تأسیس معتبر در زمینه مكانیزاسیون كشاورزی برای واحدهای مكانیزاسیون كشاورزی و سایر شركتهای واجد شرایط

سؤال: مديريت صنايع كشاورزی چه وظایفی دارد؟

پاسخ: سياستگذاری ، برنامه ريزی ، تعيين اولويت های سرمايه گذاری و هدايت سرمايه گذاری ها در راستای ايجاد و توسعه صنايع تبديلی محصولات كشاورزی ، بهبود بهره وری در صنايع تبديلی از طريق اصلاح ساختار و بازسازی و نوسازی صنايع.

سؤال: سياست سازمان جهاد كشاورزی در ايجاد و توسعه صنايع تبديلی چيست؟

پاسخ: حمايت از ايجاد و توسعه طرح های اولويت دار.

سؤال: چه زمانی متقاضيان می توانند از تسهيلات سرمايه در گردش استفاده كنند؟

پاسخ: زمانی كه اجرای طرح خاتمه و متقاضی پروانه بهره برداری اخذ نمايد.

طراحی سایت توسط فراکارانت