English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آموزش ۱۰۰۰ نیروی پدافند زیستی در کشور/ نظام عملیاتی پدافند زیستی در دست تهیه و تدوین است

معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور از آموزش ۱۰۰۰ نیروی پدافند زیستی در کشور خبر داد و گفت: نظام عملیاتی پدافند زیستی در دست تهیه و تدوین است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سردار علی مهدی پور در نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار داشت: آموزش، فرهنگ سازی و سپس اجرای رزمایش از محورهای مورد توجه و مهم حوزه پدافند زیستی به شمار می رود.
وی بیان داشت: سند پدافند زیستی کشور در سال ۱۳۹۰ تهیه و تدوین و به تصویب سازمان پدافند غیرعامل کشور رسیده است.
معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور تصریح کرد: در زمان تدوین این سند تصور ما بر این بود که تمامی مشکلات می تواند در حوزه پدافند زیستی کشور مرتفع شود؛ اما در حقیقت اینگونه نبود و زمانی که وارد حوزه عملیاتی شد متوجه مشکلاتی شدیم که از جمله آنها فقدان مدیریت یکپارچه در ورودی و خروجی کشور است.
سردار مهدی پور بر لزوم مدیریت یکپارچه در کنترل بر مبادی ورودی و خروجی کالا به کشور تأکید کرد.
وی بیان داشت: بحث ایمنی در حوزه پدافند غیرعامل از اهمیت خاصی برخوردار است؛ اما مهمتر از آن بحث امنیتی است که باید با جدیت دنبال شود.
معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور اظهار داشت: امکان تهدید در حوزه اقتصاد، سرمایه، زیرساخت های سرمایه ای از طریق زیستی متصور است و همین موضوع سبب حساسیت کشورها و توجه آنها به پدافند زیستی شده است.
سردار مهدی پور بیان داشت: زمانی که زیرساخت های تخصصی در حوزه زیستی از بین برود دیگر جایگزین کردن آن کاری بسیار دشوار است.
وی با اشاره به اهمیت دو حوزه انسان و کشاورزی گفت: در حال حاضر درصدد بازنگری سند پدافند زیستی استان ها هستیم که باید نواقص و ضعف ها و کمی و کاستی ها در این سند برطرف شود و سپس ابلاغ شود.
معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور با اشاره به اولویت های مطرح در چرخه پدافند زیستی افزود: سامانه رصد و پایش در حوزه های مختلف ایجاد شده است و برای هر دستگاه اجرایی و سازمانی نیز متناسب با نیاز همان سازمان و دستگاه تعریف شده است.
سردار مهدی پور خاطرنشان کرد: سامانه رصد و پایش تا پایان امسال از طریق شبکه ارتباطی فیبر نوری در سطح کشور راه اندازی می شود.
معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور اظهار داشت: در حوزه ایمنی زیستی موضوع مهم و پایه بحث امنیت غذایی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
سردار مهدی پور از برپایی نمایشگاهی با عنوان صنعت بومی زیستی از هجدهم تا بیست و یکم آبان ماه امسال خبر داد و گفت: در این نمایشگاه از تمامی شرکت های دانش بنیان، وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه های اجرایی حضور دارند.
وی بیان داشت: متأسفانه در کشور فرهنگ استفاده از توانمندی های داخلی بسیار ضعیف است که باید مورد توجه و تقویت قرار گیرد.
معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور از تهیه طرح عملیاتی برای نظام عملیاتی پدافند زیستی خبر داد و گفت: این طرح نیز ۶۰ درصد آن تهیه شده است و ۲ حوزه و ظرفیت عملیاتی و نظام فنی در آن به دقت مورد توجه قرار گرفته است.
سردار مهدی پور بیان داشت: همایشی طی هفته های آینده در تهران با نام همایش پدافند زیستی برای آموزش ۱۰۰۰ نفر نیروی پدافند زیستی در کشور برگزار می شود و با این حرکت امیدوار به انجام اقدامات و اتفاقات بسیار خوب در سطح کشور در حوزه پدافند زیستی هستیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر رزمایش های پدافند زیستی نیز به صورت استانی دنبال می شود و با برگزاری آن به صورت منطقه ای موافق نیستیم

طراحی سایت توسط فراکارانت