English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

احداث باغات در اراضی شیب‌دار استان سمنان امسال به ۱۰۰۰هکتار می‌رسد

احداث باغات در اراضی شیب‌دار استان سمنان امسال به ۱۰۰۰هکتار می‌رسد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: احداث باغات در اراضی شیب‌دار استان سمنان امسال به ۱۰۰۰هکتار می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی اظهار داشت: مطالعات احداث باغات در اراضی شیبدار استان سمنان برای ۱۲ هزار هکتار اراضی مستعد استان انجام شده است که ۵ هزار هکتار آن در حوزه کالپوش مستعد کشت دیم است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان متعهد به اجرای طرح توسعه باغات در ۸۰۲ هکتار از اراضی شیب‌دار این استان برای سال ۹۷-۹۶ شده است اضافه کرد: تا کنون ۴۶۰ هکتار از این طرح اجرا شده و پیش بینی می‌شود احداث باغات در اراضی شیب‌دار استان سمنان امسال به ۱۰۰۰هکتار برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده را یکی از طرح های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: اقدامات اجرایی این طرح از سال ۹۵ در استان آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد.

رضایی به برخی از مزیت‌های توسعه باغات در اراضی شیب‌دار اشاره کرد و گفت: در این طرح علاوه بر توسعه باغات، افزایش زمینه اشتغال و همچنین افزایش سطح تولید محصولات باغی در کشور و استان فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی ، استفاده از روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده از آب سبز و غیره را برخی دیگر از مزایای احداث باغات در اراضی شیب‌دار عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه احداث باغات در این اراضی با توجه به آب‌و هوا و همچنین اقلیم مناطق صورت می گیرد تصریح کرد: محصولات کم آب بری مانند بادام، انگور، زرشک، گل محمدی، توت برای کشت در این مناطق پیش بینی شده است.

رضایی برای اجرای این طرح ردیف اعتباری ویژه نیز پیش بینی شده است تصریح کرد: این مهم با تلاش و پیگیری‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی محقق شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت