English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پروانه حلال استاندارد در استان سمنان صادر شد

اولین پروانه حلال استاندارد در استان سمنان صادر شد

 

اولین پروانه حلال استاندارد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین استاندار سمنان و نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در استان سمنان صادر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با اعطای این نشان، محصولات بخش طیور در استان سمنان برای نخستین بار با برند حلال وارد بازار می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این زمینه اظهار داشت: در اسلام سفارش بسیاری به غذای حلال شده است.

غلامرضا میرزائیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به ذبح شرعی گفت: مقام معظم رهبری به نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دستور دادند که درزمینهٔ ذبح شرعی در خارج و داخل کشور افراد و ناظرانی را آماده کنند که این افراد در کشتارگاه‌ها مشغول به کار شوند و در تمام مراحل ذبح و کشتار نظارت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: بر این اساس باید در تمام کشتارگاه‌ها ناظر شرعی حضورداشته باشد تا بر تمام مراحل ذبح و کشتار نظارت داشته باشد.

میرزائیان از صدور اولین پروانه حلال استاندارد برای کشتارگاه مرغ «ایران چکاوک» در استان سمنان خبر داد و افزود: بر اساس توافق‌نامه‌ای که اخیراً بین نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد منعقدشده است کارخانه‌ها و مراکزی که قصد دارند درزمینهٔ تولید مواد غذایی فعالیت کنند باید مجوز پروانه حلال استاندارد داشته باشند.

وی با اشاره به روند اعطای مجوز پروانه حلال استاندارد برای مراکز تولید مواد غذایی خاطرنشان کرد: حلیت شرعی مواد تولیدی مراکز تولیدی فرآورده‌های غذایی ابتدا باید از سوی مسئول حوزه نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی تائید شود و پس‌ازآن پروانه صادر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی برای نخستین بار پروانه حلال استاندارد به کشتارگاه؛ «ایران چکاوک» در شهرستان گرمسار اعطا شد. این نشان در حضور آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و محمدرضا خباز استاندار سمنان و تنی چند از مسئولین به این کشتارگاه اعطا شد

طراحی سایت توسط فراکارانت