English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

با حضور مدیرکل دفتر گلخانه ، گیاهان داروئی ، قارچ کشور مشکلات گلخانه داران استان بررسی شد .

با حضور مدیرکل دفتر گلخانه ، گیاهان داروئی ، قارچ کشور مشکلات گلخانه داران استان بررسی شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ای که با حضور مدیر کل دفتر گلخانه ها ، گیاهان داروئی و قارچ کشور ، گلخانه داران و فعالان این حوزه ، مدیران شهرستانی و به همت معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت باغبانی استان در سالن جلسات تشکیل شد مشکلات این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنا بر این گزارش در ابتدای این جلسه لطف اله رضائی معاونت تولیدات گیاهی استان در خصوص وضعیت گلخانه و مجتمع گلخانه ای استان گزارشی را ارائه نمودند و طی این گزارش اشاره ای به وضعیت موجود باغات استان و فعالیت این حوزه در استان پرداختند .

در ادامه مهدی قرائیان مدیر باغبانی استان گزارش مسبوطی را درخصوص فعالیت های مختلف باغبانی نظیر گلخانه های استان به تفکیک هر شهرستان ، وضعیت تولیدات باغبانی در حوزه گلخانه ای استان و همچنین فعالیت های قارچ خوراکی و وضعیت تولید در این حوزه پرداختند.

در ادامه جلسه کلیه نمایندگان گلخانه دار در شهرستان به طرح مشکلات و نارسائی های موجود در استان پرداختند .از مهمترین موضوعات مطروحه توسط گلخانه داران این حوزه می توان به عدم تخصیص ۳۰ درصدی تسهیلات یارانه ای به بخش تولید ، مشکلات حامل های انرژی (نظیر پرداخت قبوض برق ، گاز و … ) ارائه تسهیلات با کارمزد بالا توسط بانک ها ، مشکلات بازاریابی محصولات و …. اشاره کرد.

بر اساس این گزارش مدیر کل دفتر گلخانه ای اهمیت احداث گلخانه در کشور را با توجه به میزان مصرف آب یک ضرورت قلمداد کرد و افزود : میانگین مصرف آب در کشاورزی دنیا ۲۰-۲۵ % است. این در حالی است که در کشور متاسفانه میانگین مصرف آب ۷۰-۷۵ % درصد می باشد .

وی به مساله  تک کشی  بعنوان یک مشکل در گلخانه ای کشور یاد کرد و افزود: در همین زمینه تدوین تناوب کشت در گلخانه ها در حال انجام است .

تقوی با اشاره به اصلاح نظام نامه گلخانه ، فعال سازی تشکل های گلخانه ای نظیر اتحادیه گل و گیاه کشور ارائه تسهیلات از مبادی مختلف به بخش گلخانه ای ، ارائه سوخت به گلخانه داران و … مطالبی را ذکر نمودند .

طراحی سایت توسط فراکارانت