English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از ۲۰۰ هکتار شهرک های کشاورزی در سمنان واگذار می شود/توسعه کشت های گلخانه ای و شهرک های کشاورزی اولویت استان سمنان است

بیش از ۲۰۰ هکتار شهرک های کشاورزی در سمنان واگذار می شود/توسعه کشت های گلخانه ای و شهرک های کشاورزی اولویت استان سمنان است
۱۳۹۷/۰۴/۲۸
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: تکمیل و واگذاری بیش از ۲۰۰ هکتار از شهرک های کشاورزی در استان سمنان در دست اقدام و پیگیری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های کشاورزی، مهندس منصوری در نشست با استاندار، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خواستار تخصیص آب از منابع موجود و تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی برای ایجاد زیرساخت ها و کاهش سود بانکی برای توسعه شهرک های کشاورزی شد.
وی افزود: استان سمنان به لحاظ وضعیت حاکم بر منابع آبی و شرایط مساعد اقلیمی برای تولید محصولات گلخانه ای ارزان و برخورداری از بازارهای مصرف، مستعد ایجاد شهرک های کشاورزی است.
منصوری خاطرنشان کرد: در فراخوان اخیر شرکت شهرک های کشاورزی، با استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرک‌های کشاورزی استان مواجه بودیم.
در این نشست، استاندار سمنان، توسعه کشت های گلخانه‌ای و شهرک های کشاورزی را از اولویت های استان برشمرد.
وی افزود: با توجه به نیاز استان و استقبال سرمایه‌گذاری در این بخش و شرایط کنونی کشور برای کاهش فشارهای ناشی از رفتار خصمانه آمریکا و تحریم و همچنین افزایش بهره وری منابع با بهره‌گیری از کشاورزی مدرن، آمادگی کامل داریم تا با تخصیص اعتبارات و رفع مشکلات از ظرفیت‌‌های استان استفاده حداکثری داشته باشیم.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان نیز، خواستار ارائه عرصه های بزرگ مقیاس پیشنهادی توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی برای تامین منابع اعتباری و تخصیص آب برای ایجاد رونق کشاورزی، صادرات و اشتغال در استان شد.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این نشست گفت: با توجه به ۲۸ نقطه شناسایی شده برای ایجاد شهرک های کشاورزی در استان آمادگی داریم تا با بهره گیری از راهکارهای ارائه شده از طرف شرکت شهرک‌های کشاورزی و مساعدت استانداری و دستگاه های اجرایی در توسعه ی کشاورزی مدرن پیشرو باشیم.
گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در ادامه سفر به استان سمنان با فرماندار و مسوولان شهرستان شاهرود دیدار کرد و شهرک‌های ۸۷ هکتاری میغان و شهرک ۸۱ هکتاری بیارجمند را که با هدف کشت‌های گلخانه‌ای و دامپروری در حال تکمیل زیرساخت است را مورد بازدید قرار داد و با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها تمهیدات لازم در خصوص تسریع در گازرسانی شهرک بیارجمند و تکمیل و واگذاری دیگر شهرک های شهرستان اتخاذ شد.
  • سمنان1_0
  • سمنان3_0

طراحی سایت توسط فراکارانت