English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تحقق اقتصاد مقاومتي اولويت برنامه‌هاي جهادگران كشاورزي در استان سمنان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان:تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت برنامه‌های جهادگران کشاورزی در استان سمنان است؛ عملکرد تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی در این استان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت برنامه‌های جهادگران کشاورزی در استان سمنان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در همایش سنگرسازان بی سنگر استان سمنان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه هرچه بیشتر به موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم تحقق اهداف این بخش اظهار داشت: همانگونه که جهادگران استان سمنان در زمان دفاع مقدس، پیرو فرمان رهبر و مقدای خود در عرصه‌های جهادی و ایجاد زیرساخت‌های نبرد با دشمن خوش درخشیدند؛ امروز هم با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خودکفایی در تولید و تحق اقتصاد مقاومتی، جهادگران بخش کشاورزی این استان با تلاش شبانه روزی به دنبال تحقق فرمایشات معظم له در این حوزه هستند.
وی با اشاره به موفقیت‌های بهره‌برداران و سیاستگزاران بخش کشاورزی استان سمنان در حوزه‌های مختلف افزود: با وجود خشکسالی‌هایی که در سال‌های گذشته گریبان بخش کشاورزی استان سمنان را گرفت؛ امروز شاهد توفیقات بسیار خوبی در این بخش هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی عملکردهای این سازمان در مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی تصریح کرد: توسعه تجهیز اراضی زراعی و باغی استان سمنان به سیستم‌های نوین آبیاری یکی از اقدامات مهم در این راستا بود که تنها از ابتدای دولت یازدهم تا کنون سطح اراضی کشاورزی مجهز به این سیستم‌ها در استان سمنان به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.
میرعماد با اشاره به تدوین سند الگوی کشت استان سمنان و نیز سند بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی این استان ابراز امیدواری کرد بر اساس این اسناد، تا ۱۰ سال آینده بیش از ۳۰ درصد در مصرف آب بخش کشاورزی استان سمنان صرفه جویی شود.
وی با تأکید بر اینکه کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان سمنان به هیچ عنوان به معنی کاهش تولید محصولات این بخش نیست خاطرنشان کرد: بر اساس اهداف این اسناد باید شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی در این بازه زمانی از طریق بهره‌وری مصرف آب در این بخش باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و علم روز در بخش کشاورزی از جمله راهکارهای تحقق این اهداف است.

طراحی سایت توسط فراکارانت