English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تخصیص ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار به عشایر در دولت تدبیر و امید

تخصیص ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار به عشایر در دولت تدبیر و امید
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت:از سال ۹۳ تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب های ملی،استانی و خشکسالی مصوب و از این میزان ۵۸۰ میلیارد تومان به عشایر و تشکل های عشایری کشور تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی،کرمعلی قندالی با بیان این مطلب در نشست مدیران و تشکل های عشایری که امروز سه شنبه با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد،اظهار کرد:۱.۲ میلیون نفر عشایر در ۲۱۳ هزار خانوار عشایری در کشور زندگی می کنند و تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز (۱۹۰ هزار تن) و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را در اختیار دارند.

وی،ارتقای سطح درآمد و کیفیت زندگی عشایر و همچنین افزایش تولید با محوریت زنجیره تولید گوشت قرمز را از جمله راهبردهای سازمان عشایر عنوان کرد و افزود:توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز،شیر و فرآورده های لبنی،صنایع دستی،گردشگری،کشت گیاهان دارویی،توسعه باغات و ایجاد شرکت های خدماتی،پشتیبانی و مهندسی از جمله برنامه های اشتغال عشایر با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

قندالی تصریح کرد:از سال ۹۴ تا ۹۶ دولت مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان یارانه تسهیلات به عشایر کشور پرداخت کرده است.

وی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش عشایری گفت: در سال ۸۳ این صندوق با سرمایه اولیه ۷۳ میلیون تومان تشکیل شد و در حال حاضر سرمایه این صندوق به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد:تعداد عشایر اسکان یافته از ۴۸ هزار خانوار در پایان برنامه سوم به ۱۰۴ هزار خانوار در پایان برنامه پنجم توسعه افزایش یافته است.

طراحی سایت توسط فراکارانت