English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه فضای گلخانه ای در استان سمنان مورد توجه جدی دولت است/تخصیص سه هزارو ۷۵۰میلیارد ریال اعتبار درراستای توسعه فضای گلخانه ای قرار گرفته است.

 

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تخصیص۳۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون  بودجه سال۹۷ گفت: در این بند قانونی که در چارچوب برنامه تولید و اشتغال ابلاغ شده است توسعه فضای گلخانه ای بعنوان یکی از راهبرد های تولید بخش کشاورزی در استان سمنان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خدابخش عرب اظهار داشت: اولویت و مرکز ثقل توجهات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه مربوط به توسعه گلخانه ها است که دستورالعمل این مهم نیز به همه شهرستانها ابلاغ و در همین راستاکمیته های فنی در شهرستانها و استان تشکیل شده و طی اولین جلسه کمیته استانی در حدود۸۰۰میلیارد ریال نیز طرحهای گلخانه ای و سایر رسته ها به تصویب رسیده است.

وی ایجاد و بازسازی و نوسازی گلخانه ها را از موارد اختصاص تسهیلات این تبصره قانونی برشمرد و افزود: بر اساس برنامه تولید و اشتغال ،ایجاد و تثبیت اشتغال مورد توجه می باشدو بر این اساس امکان تامین تسهیلات برای متقاضیان ایجاد                     راه اندازی گلخانه از این محل وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این‌که ارتقا توان تولید ملی در حوزه این دسته از فعالیتهایی است که منجر به تثبیت اشتغال در این بخش می شود گفت: یکی دیگر از رویکردهای برنامه تولید و اشتغال که می‌توان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون  بودجه سال۹۷ را در آن بخش هزینه کرد ، بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش مورد نیاز برای رسته فعالیت های مذکور که از این محل تامین می شود، می باشد.

عرب با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نیاز برای اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۹۷ در ۱۰ رسته شغلی بخش کشاورزی هزینه می‌شود تاکید کرد: مرکز ثقل توجه این تسهیلات توسعه فضای گلخانه ای است .

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، متقاضیان استفاده از این اعتبارات می‌توانند به صورت اینترنتی در سامانه سیتا ثبت نام کرده و کد رهگیری خود را برای پیگیری های بعدی دریافت کنند.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت