English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تولید محصولات کشاورزی مقاوم به خشکی در استان سمنان ضروری است

تولید محصولات کشاورزی مقاوم به خشکی در استان سمنان ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این استان داری اقلیم خشک است گفت: تولید محصولات کشاورزی مقاوم به خشکی در استان سمنان ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در همایش تخصصی ایمنی زیستی اظهار داشت: کشور ما در منطقه کم آبی قرار گرفته و تولید محصولات متحمل به خشکی می‌تواند راهگشا و انقلاب آفرین باشد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی گفت: امروز وظیفه بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری گفت: کشور عزم راسخی برای دستیابی به فناوری‌های نو از جمله بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک برای رفع چالش‌های اساسی کشور در حوزه‌های بحران آب و تغییر اقلیم، امنیت غذایی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

میرعماد گفت: دستیابی به فناوری‌های نو مانند زیست فناوی نه تنها یک ضرورت بلکه انتخابی است که در سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری بارها و بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مهندسی ژنتیک که فرآورده‌های آن را با عنوان محصولات تراریخته می‌شناسیم در واقع پدیده جدیدی نیست  خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹۰ میلیون هکتار از اراضی جهان زیر کشت این نوع محصولات رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در مورد همه علوم و فنون جدید منتقدانی وجود دارد گفت: انتقادات باید سازنده باشد؛ بدیهی است که همه فناوری‌ها باید با ملاحظات خاص خود از جمله ملاحظات ایمنی زیستی مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت