English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خدا محوری،مردم دوستی و ساده زیستی شاخصه های فرهنگ بسیجی است

 

خدا محوری،مردم دوستی و ساده زیستی شاخصه های فرهنگ بسیجی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۶

خدا محوری، تکلیف محوری، مردم دوستی، ساده زیستی، شفافیت و صداقت و ولایت پذیری از شاخصه های فرهنگ بسیجی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی امروز دوشنبه در سالن خوشه این وزارت برگزار شد،اظهار داشت: بسیج و بسیجی واژه و اصطلاحی است که در انقلاب اسلامی به وجود آمده و با شکل گرفتن این نهاد یک جریان ایجاد شد.

وی با تاکید بر این که باید فرهنگ بسیجی را تبلیغ کنیم افزود: فرهنگ یک جامعه هویت و شناسنامه آن جامعه است و عزت، خودباوری، تلاش و پشتکار در پرتو فرهنگ شکل می گیرد، بنابراین بیش از ۱۶۰۰ تعریف در مورد فرهنگ شده اما فرهنگ بسیجی باید تبلیغ شود تا سبک زندگی با فرهنگ بسیجی شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی نیروی مخلص بسیجی است، اذعان داشت: وزیر جهاد کشاورزی،معاونین و مدیران این وزارتخانه شبانه روزی در بیابان ها، دشت ها، دامداری های شهرستان ها بسیجی وار در حال فعالیت هستند، همچنین نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی بسیجی بوده و تفکر و روحیه بسیجی دارند.

وی خاطرنشان ساخت:خدا محوری، تکلیف محوری، مردم دوستی، ساده زیستی، شفافیت و صداقت و ولایت پذیری از شاخصه های فرهنگ بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: اخلاص، نمایانگر ایمان و تقوای بسیجی است و خدا در گفتار و رفتار بسیجی موج می زند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی، وزارتخانه ای است که تغذیه، معیشت و سلامت مردم را با وجود تحریم های ظالمانه تامین می کند، پس با ارائه برنامه به بسیج می توان اهداف و برنامه های بخش کشاورزی را پیش برد.

در این مراسم،معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد:با فرهنگ و مدیریت بسیجی و جهادی می توان در مقابل تحریم های ظالمانه دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد، تحریم ها برای ما نعمت بوده و ما را به خود متکی کرده است.

محمدعلی جوادی ادامه داد:امسال سومین سالی است که در دوره جدید به واردات گندم نیازی نیست، این در حالی است که در گذشته سالانه حدود ۳ میلیارد دلار هزینه واردات گندم به کشور بود.

وی تصریح کرد:اگرچه کل مصرف شکر کشور سالانه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن است، اما امسال توانستیم ۲ میلیون و ۳۵ هزارتن شکر در کسور تولید کنیم و تا ۲ سال آینده نیازی به واردات شکر نخواهیم داشت.

جوادی با اشاره به این که ضریب خوداتکایی روغن در کشور ۵ درصد بود،خاطرنشان کرد:هم اکنون ضریب خوداتکایی در روغن به ۱۷ درصد رسیده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنگ اقتصادی شاید آخرین جنگی است که با عبور از آن قله را فتح خواهیم کرد.

سردار نعمان غلامی یادآور شد:بسیج در حوزه وزارت جهاد کشاورزی از ویژگی های ممتازی برخوردار است و برای کمک به توسعه دانش کشاورزی آمادگی کامل دارد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در این مراسم گفت: با ورود ۴ هزار مهندس بسیجی به عرصه کشاورزی کشور افزایش تولید در ۲۲ هزار مزرعه تحقق یافته است.

افزایش ۶۰ هزار هکتاری سطح زیرکشت کلزا به تلاش بسیجیان محقق شده است.

محمدرضا جهانسوز تاکید کرد:امروز رمز موفقیت ما ورود بسیج به عرصه و زنده نگه داشتن جهاد سازندگی است.

در این مراسم پیمان فلسفی به عنوان فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی معرفی و از خدمات رضا فراهانی فرمانده سابق این مرکز تجلیل شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت