English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

درخشش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شاهرود در جشنواره کشوری

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شاهرود از درخشش این صندوق در نخستین جشنواره صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حبیب حسین پور با بیان اینکه جشنواره صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بخشهای مختلفی برگزار شد اظهار داشت: صندوق شهرستان شاهرود موفق به کسب رتبه سوم در مدل خدمت رسانی در زیر بخش دام و آبزیان شد.
وی خاطرنشان کرد: درمجموع در کل کشور ۴۲ صندوق شهرستانی وجود دارد که در میان این صندوقها، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شاهرود حائز رتبه برتر شد.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این جشنواره تیرماه امسال در مشهد برگزار شد تصریح کرد: این صندوق با طرح ” حمایت از زنجیره تولید ماهیان پرورشی ” در بخش دام و آبزیان در جشنواره حضور یافت.
حسین پور با بیان اینکه در این طرح زنجیره تولید بین تولیدکننده بچه ماهی، کارخانه تولید خوراک ماهی، پرورش‌دهندگان ماهی و واحد بسته بندی و انجماد برقرار است، تصریح کرد: در این طرح پرورش دهندگان ماهی بدون پرداخت وجه بابت خوراک و بچه ماهی برای پرورش ماهی اقدام کرده و محصول خود را بدون نگرانی از وضعیت بازار در اختیار واحد بسته‌بندی و انجماد ماهی قرار میدهند.
وی افزود: در این طرح با توجه به عدم خرید بچه ماهی و خوراک مدت دار از سوی پرورش دهندگان و تخفیف خرید خوراک و بچه ماهی به علت خرید به مقدار زیاد برای تولید هر یک‌تن ماهی حدود ۸ میلیون و ۶۴۸ هزار ریال کاهش هزینه به دنبال دارد که سبب کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش توان رقابتی پرورش دهندگان میشود.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شاهرود به دیگر مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: به وجود آمدن افزایش اشتغال در واحد بسته‌بندی و واحدهای پرورشی که غیر فعال بوده اند مهم‌ترین مزیت این طرح است.
حسین پور اضافه کرد: این طرح زمینه ایجاد اشتغال برای ۶ نفر و همچنین برای ۱۶ واحد دیگر تثبیت اشتغال را به همراه داشته است.
وی استفاده از بچه ماهی بومی منطقه و جلوگیری از ورود بچه ماهی آلوده را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح در یک دوره یک‌ساله با مصرف حدود ۲۰۰ تن خوراک ماهی و ۲۵۲ هزار قطعه بچه ماهی، تولید ماهی در این شهرستان افزایش ۲۰۰ تنی می یابد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت