English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دوره ملی آموزش مدیریت و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در دامغان برگزار شد

دوره ملی آموزش مدیریت و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در دامغان برگزار شد

دوره ملی آموزش مدیریت و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در محل مرکز آموزش رسول اکرم (ص) دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مهدی قراییان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: آشنایی کارشناسان و مجریان اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار با شیوه‌ها و روش‌های نوین احداث باغات در این‌گونه اراضی، از اهداف این دوره آموزشی بود.

وی با بیان اینکه در اراضی شیب‌دار به دنبال احداث باغات معمولی نیستیم تصریح کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های متوالی در کشور و به‌ویژه در استان سمنان اجرای این طرح باهدف استفاده بهینه از منابع آبی به‌ویژه روان آب‌ها و استفاده درست از این منابع آبی در اراضی کم بازده در دستور کار قرارگرفته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار تلاش می‌شود تهدیدها به فرصت تبدیل شود خاطرنشان کرد: جلوگیری از سیلاب و همچنین فرسایش خاک از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

قراییان با بیان اینکه احداث باغات در اراضی شیب‌دار دارای فواید بسیاری است افزود: استفاده بهینه از منابع آب در اراضی کم بازده، اشتغال پایدار، جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک، کاهش هزینه‌های هرساله زراعت در اراضی شیب‌دار و همچنین کاهش هزینه‌های آبیاری و زیرساختی تأمین آب برخی از این فواید است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این دوره ملی آموزش مدیریت و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار به مدت ۳ روز در مرکز آموزش رسول اکرم (ص) دامغان برگزار شد.

این دوره توسط سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و با کمک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در آئین آغاز این دوره آموزشی سه‌روزه ، همتی مدیر کل دفتر استعداد یابی و بهره برداری اراضی سازمان جنگلها و مراتع کشور و حاجی وند مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و رحمانی رئیس ستاد معاونت باغبانی ومجریان استانی حوزه باغات دیم در اراضی شیب‌دار حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت