English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: برنامه‌های جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان سمنان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برنامه‌های جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان سمنان اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد  در نشست بررسی آئین‌نامه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ¬سازی درزمینهٔ حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و موردتوجه این سازمان است.
وی با بیان اینکه درزمینهٔ حفظ اراضی کشاورزی در سال گذشته در سطح استان اقدامات خوبی انجام‌شده است خاطرنشان کرد: باید برای اجرای این مهم و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ حفظ اراضی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به نقش بسیار مهم مردم درزمینهٔ حفظ اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: باید دامنه اطلاع¬رسانی گسترده¬تر شود تا مشارکت مردم را در حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی استان داشته باشیم.
میرعماد بر ضرورت حفظ اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: با خرد شدن اراضی کشاورزی بهره‌وری زمین‌های کشاورزی نیز کاهش می‌یابد.
وی دستیابی به خودکفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی کشور را درگرو حفظ و احیای زمین‌های کشاورزی دانست و افزود: همه باید برای حفظ اراضی کشاورزی تلاش کنند و مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و حفاظت از اراضی یک وظیفه قانونی و ملی همه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مردم خواست تا در صورت مشاهده تغییر کاربری و موارد مشابه موضوع را از طریق سامانه ارتباطی مردمی ۱۳۱ اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری لازم انجام شود.
میرعماد اضافه کرد: برای رسیدن به کشاورزی پایدار در استان باید به الگوی کشت استان، مدیریت مصرف آب‌وخاک، جلوگیری از خرد شدن اراضی، اقتصادی کردن واحدهای کشاورزی توجه کرد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت