English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در استان سمنان بیش از ۳۲ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش بیش ۳۲.۸ تولید محصولات استراتژیک در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی در این استان اظهار داشت: درمجموع تولیدات بخش کشاورزی با همت بهره‌برداران این بخش در سال گذشته افزایش ۹٫۴ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداران بخش کشاورزی در این استان در تحقق سیاست‌ها نقش مهمی ایفا کردند تصریح کرد: در بخش کشاورزی بسیاری از هدف‌های تعیین‌شده در بخش اقتصاد مقاومتی محقق شد و با همت و تلاش بسیار بهره‌برداران توانستند تولیدات بخش کشاورزی در این استان را افزایش دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان اظهار داشت: در این استان به علت کمبود منابع آبی امکان توسعه سطح زیر کشت وجود ندارد و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان افزایش عملکرد در واحد سطح است.

میرعماد با بیان اینکه سال گذشته اقدامات بسیار مهمی در این راستا انجام شد خاطرنشان کرد: در سال گذشته علی‌رغم کاهش سطح زیر کشت تولید گندم در استان ۳۷ درصد افزایش یافت.۱۴هزار تن گندم تاکنون در استان سمنان خریداری‌شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز برداشت گندم در سطح استان خبر داد و گفت: عملیات برداشت گندم از غرب استان آغازشده و تاکنون ۱۴ هزار تن گندم در سطح استان خریداری‌شده است.میرعماد از استقرار ۳۲ مرکز خرید گندم در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم نیز در استان آغازشده و گندم کشاورزان با قیمت ۱۳۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی از خرید ۱۲ هزار تن جو نیز در سطح استان خبر داد و افزود: دولت آمادگی خرید جو مازاد بر مصرف کشاورزان را دارد و جو نیز با قیمت یک هزار و ۳۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

 

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت