English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: کیفیت پسته دامغان بسیار بالاست/پسته دامغان “برند جهانی” شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه کیفیت پسته دامغان بسیار بالا بوده و این یکی از مزیت‌های این محصول باغی در این شهرستان است گفت: پسته دامغان‌می‌تواند تبدیل به یک “برند جهانی” شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان در سالن جمعیت هلال احمر این شهرستان اظهار داشت: امروز با ایجاد ارزش افزوده در محصول پسته می‌توان به افزایش ارزآوری طلای سبز دامغان اندیشید که این مهم دور از دسترس نیست.
به گفته وی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای محصول مهم و با ارزش پسته و بسته بندی مناسب این محصول می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده و افزایش ارز آوری ناشی از صادرات آن بینجامد که این مهم در استان سمنان به شدت از سوی جهاد کشاورزی این استان پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به جایگاه ویژه تولید محصول پسته در استان گفت: سالانه ۱۴ هزار تن پسته خشک در استان سمنان تولید می‌شود.
میرعماد با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ملی پسته ایران به میزبانی دامغان اذعان کرد: دامغان یکی از شهرهای محوری در تولید محصول پسته ایران در بخش کشاورزی است و در استان سمنان نیز چه از نظر میزان تولید و چه از نظر کیفیت محصول حرف اول را می‌زند.
وی با اشاره به اینکه گردش مالی محصول پسته در بخش اقتصاد استان سمنان بیش از ۶ میلیارد ریال است افزود: تولید این محصول نقش ویژه‌ای در ارتقای سطح اقتصادی استان سمنان و شهرستان دامغان ایفا می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم توسعه کشت این محصول خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۱۵ پروژه در قالب طرح جامع پسته در استان سمنان اجرا می‌شود.
میرعماد با اشاره به وضعیت فراوری پسته در کشور اضافه کرد: هم‌اکنون بالغ‌بر ۱۱۳ واحد فرآوری سنتی، نیمه مکانیزه و مکانیزه پسته در سراسر استان سمنان در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی صنایع تکمیلی و تبدیلی محصول پسته در استان سمنان در دستور کار است افزود: ۱۰ درصد از این صنایع به واحدهای فراوری پسته افزوده می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به جایگاه ویژه پسته در بخش کشاورزی این استان خاطرنشان کرد: پسته‌های تولیدشده در استان سمنان به سبب شرایط آب و هوایی سازگار با این پسته از ارزش کیفی بالایی برخوردار است.

طراحی سایت توسط فراکارانت