English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: ۱۷۰ هزار تن شیر در استان سمنان تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای تولید شیر و محصولات لبنی در سال ۱۳۹۶ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش بینی می‌کنیم امسال ۱۷۰ هزار تن شیر در استان سمنان تولید شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین اختتامیه جشنواره شیر و فراورده‌های لبنی استان سمنان که در رسم رودبار شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد اظهار داشت: برای حمایت از دامداران استان سمنان، روزانه ۵۰ تن شیر از سوی سازمان تعاون روستایی استان سمنان خریداری می‌شود.
وی با اشاره به نحوه بازپرداخت بهای شیر خریداری شده از سوی سازمان تعاون روستایی استان سمنان به تولیدکنندگان شیر خام در این استان گفت: تا کنون بیشتر بهای شیر خریداری شده در استان سمنان به تولیدکنندگان شیر در این استان پرداخت شده است و این مبالغ به صورت به روز در حال پرداخت شدن است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به دیگر برنامه‌های حمایتی این سازمان برای افزایش میزان شیر تولیدی در استان سمنان، از ایجاد کارخانه‌های شیر به عنوان برخی از این حمایت‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته کارخانه شیر در دامغان افتتاح شده و در زنجیره تولید شیر خام استان سمنان قرار گرفت.
میرعماد با بیان اینکه امروز باید زمینه افزایش مصرف انواع مواد لبنی در استان سمنان فراهم شود بیان کرد: افزایش مصرف و توسعه بازار سبب حمایت و ترغیب تولیدکنندگان شیر خام و مواد لبنی برای افزایش تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید انواع محصولات لبنی استان سمنان و فواید مصرف این محصولات برای مردم معرفی و بازگو شود عنوان کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها سبب معرفی هرچه بیشتر محصولات لبنی تولید شده در استان سمنان و نیز تبادل تجربه در تولید این محصولات در بین زنان روستایی و عشایر این استان خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، برگزاری جشنواره شیر و فراورده‌های لبنی سبب فرهنگ سازی در مصرف شیر به عنوان غذایی کامل و مغذی در میان خانواده‌ها شده و سرانه مصرف آن را افزایش می‌دهد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت