English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: «افزایش تولید» و «کاهش مصرف آب» ۲ سیاست مهم جهاد کشاورزی در استان سمنان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش مصرف آب در این بخش به عنوان ۲ سیاست مهم این سازمان نام برد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آیین تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان سمنان در تالار اجتماعات شهید ترحمی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: به طور میانگین سالانه ۱٫۵ میلیون تن انواع محصولات بخش کشاورزی در استان سمنان تولید می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.
وی افزایش بارندگی‌ها در ماه‌های ابتدایی امسال را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید محصولات در بخش کشاورزی استان سمنان برشمرد و با بیان این که امسال نیز کشور و استان سمنان در تولید گندم خودکفا باقی ماند افزود: با توجه به بارندگی‌های ابتدای امسال پیش بینی می‌کنیم که تولید گندم و جو در استان سمنان از مرز ۱۷۸ هزار تن عبور کرده و خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندم‌کاران در استان سمنان نیز امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش تولید مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی در این استان خاطرنشان کرد: امروز به جایی رسیده ایم که ۷۰ درصد تولیدات مواد پروتئینی در استان سمنان مازاد بر نیاز مصرف مردم این استان بوده و به دیگر کشورها و استان‌های دیگر کشورمان صادر می شود.
میرعماد با بیان اینکه در امور زیربنایی بخش کشاورزی به ویژه حوزه آب نیز با همکاری بهره‌برداران در این بخش اقدامات خوبی در استان سمنان انجام شده است تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال در امور زیربنایی و آب و خاک بخش کشاورزی استان سمنان هزینه شده است.
وی افزایش سامانه های نوین آبیاری را از جمله سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در کشور و استان کم آب سمنان برشمرد و افزود: در این راستا سال گذشته بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان به این سامانه‌های نوین تجهیز شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز مساحت اراضی کشاورزی زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان به بیش از ۳۴ هزار هکتار رسیده است خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا پیش از سال ۹۲ تنها ۱۶ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی در استان سمنان دارای سیستم آبیاری تحت فشار بود.
میرعماد با تأکید بر اینکه امسال نیز اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان در حال اجراست؛ ابراز امیدواری کرد که توسعه این سامانه‌ها با حمایت‌های دولت ادامه یافته و این پروژه چهار هزار هکتاری تا پایان امسال به اتمام برسد.
وی با ابراز خرسندی از حضور در جلسه تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد که میانگین تولید محصولات بخش کشاورزی در این استان با الگوگیری از کشاورزان نمونه افزایش یابد.

طراحی سایت توسط فراکارانت