English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سه میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به بهره برداران بخش کشاورزی دامغان اعطا شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از اعطای سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محسن طباطباییان اظهار داشت: این مهم در راستای سیاست‌های ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور اجرای عملیات نوین جهاد کشاورزی انجام‌شده است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت بلندمدت به بهره‌برداران بخش کشاورزی اعطا شده است افزود: این تسهیلات برای اجرای عملیات اصلاح باغات میوه، روش‌های جدید کاشت محصولات زراعی به کشاورزان پرداخت‌شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه این میزان تسهیلات در سال زراعی ۹۸_۹۷ در سطح ۵۵ هکتار به بهره‌برداران پرداخت‌شده است افزود: درمجموع این میزان تسهیلات در بین ۱۶ نفر از بهره‌برداران زراعی و باغی مناطق حومه و رودبار توزیع‌شده است.
طباطباییان افزود: در این راستا عملیات سرشاخه کاری باغات گردو و تعویض ارقام با رقم‌های جدید و مقاوم به سرمایه دیررس بهار در سطح ۱۰هکتار در دستور کار است.
وی همچنین گفت: اصلاح باغات میوه هسته‌دار و دانه‌دار شامل اصلاح روش‌های آبیاری تغذیه بهینه و اصلاح ارقام در سطح ۱۵ هکتار نیز در دستور کار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه در محصولات زراعی با ترویج روش‌های کم خاک‌ورزی و تغذیه مناسب تلاش شده است از امکانات موجود به نحو مطلوب‌تری بهره‌برداری شود افزود: در این راستا تلاش می‌شود با حمایت مالی و ترویج روش‌های جدید کشاورزی زمینه توسعه این طرح‌ها در سطح مناطق مختلف شهرستان دامغان فراهم شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت