English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

طرح ملی گیاهان دارویی در مراحل نهایی تصویب و اجراست/افزایش صادرات کشور به ۳.۲ میلیارد با اجرای طرح ملی گیاهان دارویی

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور در سمنان:

طرح ملی گیاهان دارویی در مراحل نهایی تصویب و اجراست/افزایش صادرات کشور به ۳.۲ میلیارد با اجرای طرح ملی گیاهان دارویی

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور با اشاره به اینکه این طرح در مراحل نهایی تصویب قرار داشته و مقدمات اجرای آن نیز فراهم است گفت: با اجرای طرح ملی گیاهان دارویی صادرات کشور ظرف مدت ۶ سال به بیش از ۳٫۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، پیمان یوسفی آذر در حاشیه نخستین جلسه ستاد گیاهان دارویی استان سمنان در سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهارداشت: خوشبختانه بعد از تلاش فراوان و با حمایت مجلس و دولت طرح ملی گیاهان دارویی کشور ذیل مرکز ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی مراحل نهایی خود را طی می‌کند تا به تصویب نهایی برسد.

وی افزود: البته این طرح ملی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب نهایی و قطعی رسیده تا چند روز آینده شاهد آغاز اجرای طرح ملی گیاهان دارویی خواهیم بود.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور با اشاره به اینکه در واقع کسب و کار گیاهان دارویی یک اقتصاد نوظهور و نوین جهانی است خاطرنشان کرد: به سبب اینکه بشر در حال فاصله گرفتن از زندگی ماشینی و شیمیایی و روی آوردن به طبیعت و گیاهان است؛ بنابراین کسب و کار گیاهان دارویی نقش مهمی را در این رویکرد جدید ایفا می‌کند.

یوسفی آذر با اشاره به جایگاه کشورمان در زمینه گیاهان دارویی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره در طول تاریخ غنی گذشته خود و فرهنگ ایرانی همواره از گیاهان دارویی و طب سنتی غنی بهره برده و گیاهان دارویی و طب سنتی ایرانی همواره یک فرهنگ جدایی ناپذیر در حوزه سلامت ایران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورمان به قدری در این زمینه قوی است که حتی دنیا از ما متأثر شده است.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور به اثرات اجرای این طرح بر توسعه صادرات کشور اشاره و تصریح کرد: با اجرای طرح ملی گیاهان دارویی در ۶ سال آینده صادرات کشور به ۳٫۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

 یوسفی آذر با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته به اجرای این طرح مهم ملی عنوان کرد: هم اکنون خوشبختانه اعتبارات بسیار مناسبی در حد ۲۸ هزار میلیارد ریال در بازه ۶ سال آینده برای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی این طرح اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به نحوه توزیع این میزان اعتبار در بازه زمانی ۶ ساله خاطرنشان کرد: این اعتبار بستگی به توان جذب استان‌ها توزیع می‌شود و هر استان که امکان جذب بیشتری را داشته باشد این اعتبار به آن استان ابلاغ می‌شود.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور با بیان اینکه اجرای این طرح دارای اشتغال‌زایی بسیار مناسبی است عنوان کرد: اجرای طرح ملی گیاهان دارویی توسعه اقتصادی خوبی را در ۶ سال آینده بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه در کشور ایجاد کرده و همچنین کسب و کار گیاهان دارویی به عنوان یک کسب و کار نوین راه اندازی می‌شود.

یوسفی آذر با اشاره به اینکه این طرح حدود چهار ماه قبل به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده و در شورای عالی اشتغال دولت نیز مورد موافقت قرار گرفته است بیان کرد: اجرای طرح ملی گیاهان دارویی به عنوان یکی از طرح‌های پیشرو اشتغال را در ستاد عالی اشتغال کشور به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ملی آمادگی  لازم از هم‌اکنون وجود دارد اضافه کرد: می‌توان گفت که ما اجرای آن را در استان‌ها آغاز کرده‌ایم.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور افزود: تمامی متقاضیان بخش خصوصی در حلقه‌ها و حوزه‌های زراعت، بخش تولید، جمع‌آوری و بازار می‌تواند با مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی طرح‌های خود را در زمینه توسعه کشت و تولید و فرآوری و عرضه گیاهان دارویی ارائه دهند.

یوسفی آذر با اشاره به میزان اشتغالزایی هدف‌گذاری شده در کشور با اجرای طرح ملی گیاهان دارویی تصریح کرد: پیش‌بینی ما از اشتغال‌زایی این طرح در طول ۵ سال آینده ایجاد اشتغال ۱۶۰ هزار نفری است؛ بنابراین رقم اشتغالی که این طرح در کشور ایجاد می‌کند؛ رقم قابل توجهی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت