English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مبارزه با پوره سن در مزارع گندم و جو استان سمنان آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت حفظ مزارع از گزند عوامل خسارتزا تأکید کرد و گفت: مبارزه با پوره سن در مزارع گندم و جو این استان آغازشده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان اظهار داشت: مبارزه با سن مادری از ابتدای فروردین‌ماه در استان سمنان آغازشده و در حال حاضر نیز مبارزه به پوره در حال انجام است.
وی به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ مبارزه با آفت سن اشاره و بیان کرد: از ابتدای زمان مبارزه تاکنون در سطح ۴ هزار و ۵۸۵ هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان با سن مادری و پوره مبارزه شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده مبارزه با آفت سن در شهرستان‌های گرمسار و آرادان بوده است گفت: در شهرستان گرمسار در سطح ۲ هزار و ۷۲۰ هکتار، آرادان یک هزار و ۶۶۰ هکتار، سمنان ۱۴۰ هکتار و سرخه نیز ۶۵ هکتار مبارزه با سن مادری و پوره انجام‌شده است.
مشیریان با بیان اینکه مبارزه با پوره سن از اواخر اردیبهشت‌ماه آغازشده است گفت: مبارزه با این آفت در سمنان از ۲۶ اردیبهشت‌ماه و در گرمسار و آرادان از ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغازشده است.
وی کل سطح مبارزه با پوره را ۲۳۵ هکتار عنوان کرد و گفت: آرادان با ۱۰۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با پوره سن را داشته و در شهرستان‌های گرمسار و سمنان نیز به ترتیب ۸۰ هکتار و ۳۵ هکتار مبارزه با پوره سن انجام‌شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: همچنین مبارزه با پوره سن در سطح ۱۷۰ هکتار از اراضی گندم و ۶۵ هکتار از اراضی جو انجام‌شده است.
مشیریان با بیان اینکه سطح مبارزه با سن مادری بیش از سطح مبارزه با پوره سن بوده است افزود: مبارزه با سن مادری یک ماه قبل از پوره سن آغازشده و درمجموع سطح کل مبارزه با سن مادری ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار بوده که گرمسار با ۲ هزار و ۶۴۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه را داشته است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: درمجموع در سطح ۲ هزار و ۸۴۰ هکتار از اراضی گندم و یک هزار و ۵۱۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو در استان سمنان مبارزه با سن مادری انجام‌شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت