English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مشاور طرح ملی ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی: شبکه صندوق اعتبارات خرد محلی در همه استان‌های کشور ایجاد می‌شود

مشاور طرح ملی ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی گفت: شبکه صندوق اعتبارات خرد محلی در همه استان‌های کشور ایجاد کشور می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، فرزانه مافی در نشست و کارگاه توجیهی آموزشی ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایر اظهار داشت: امروز صندوق کارآفرینی امید، این امید را به ما می‌دهد که با تفکر و انسجام فکری در ارائه هرچه بهتر خدمات به زنان توانمند روستایی پیش برویم.
وی افزود: نخستین اقدامی که برای تسهیل و تسریع در فرآیند ارائه تسهیلات به زنان روستایی انجام گرفت؛ استفاده از ظرفیت صندوق اعتبارات خرد محلی زنان روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید بود.
مشاور طرح ملی ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی با اشاره به اینکه ایجاد صندوق خرد زنان کار را برای صندوق کارآفرینی امید تسهیل کرده است خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای شناسایی افراد نیازمند تسهیلات از صندوق خرد زنان روستایی استفاده کرد.
مافی با بیان اینکه رویکرد ما به سمتی است که مباحث اقتصادی با تقدم اجتماعی صورت گیرد پیشنهاد کرد تا از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی به منظور ایجاد نمایشگاه‌های استانی عرضه محصولات، برای زنان روستایی در نظر گرفته شود تا محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه کرده و فروش خوبی داشته باشند. البته این تسهیلات باید سهل‌الوصول باشد.‌
وی با اشاره به مزیت‌های صندوق خرد زنان روستایی برای توسعه اشتغال زنان در روستاها تصریح کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصدی یکی از مزایای این صندوق است و در واقع می‌تواند بزرگترین خدمت برای جامعه روستائیان باشد.
مشاور طرح ملی ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی با تأکید بر لزوم شبکه سازی این صندوق‌ها عنوان کرد: در صورتی که تعداد صندوق‌های خرد زنان روستایی در کشور افزایش یافته و به صورت شبکه درآید؛ در این صورت دو مزیت مهم برای توسعه تولیدات روستایی ایجاد می‌شود.
مافی افزایش مجموع سرمایه این صندوق‌ها را یکی از مزیت‌های مهم شبکه‌سازی صندوق‌های خرد زنان روستایی دانست و اضافه کرد: افزایش سرمایه صندوق‌های خرد زنان روستایی در ایجاد بانک زنان روستایی تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: در سطح کلان کشور، حرکت به این سمت است که این بانک زنان روستایی ایجاد شود.
مشاور طرح ملی ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی با اشاره به اینکه فراهم سازی بستر برای دریافت کد بهداشتی محصولات تولیدی زنان روستایی یکی دیگر از مزیت‌های شبکه‌سازی این صندوق‌هاست بیان کرد: این مهم نیز از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.
مافی با بیان اینکه به دنبال شبکه سازی صندوق‌های خرد زنان روستایی در همه استان‌های کشور هستم اضافه کرد: با توجه به سابقه و دانش موجود در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، اجرای آن باید در اختیار این نهاد باشد؛ چراکه با توجه به قدرت نفوذ جهاد کشاورزی در روستاها، این نهاد بهتر می‌توانند بر روند اجرای آن نظارت کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت