English | چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون استاندار سمنان: مشکلی ازنظر تأمین کالاهای اساسی در استان سمنان وجود ندارد

معاون استاندار سمنان:

مشکلی ازنظر تأمین کالاهای اساسی در استان سمنان وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: مشکلی ازنظر تأمین کالاهای اساسی در استان سمنان وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، آقا محمد همتیان در کارگروه تنظیم بازار استان سمنان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: استان سمنان از نظر وضعیت تأمین کالاهای اساسی دارای شرایط مناسبی است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر در سطح کشور گفت: این مشکل به خاطر ورود بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان است که بیش از ۲۵ استان کشور را درگیر کرده است ولی خوشبختانه تاکنون استان سمنان درگیر این بیماری نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای تنظیم بازار تخم‌مرغ در استان خاطرنشان کرد: با همکاری تولیدکنندگان استان مقرر شد تا غرفه‌های عرضه مستقیم تخم‌مرغ در استان برپا شود و این محصول باقیمت حداکثر کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

همتیان درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید نیز گفت: باهدف تأمین و تنظیم بازار میوه شب عید در استان حدود ۸۰۰ تن پرتقال و همچنین ۲۵۰ تن سیب در استان ذخیره‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته به علت سرمای شدید در مناطق شمال کشور و سرمازدگی میوه‌ به‌ویژه پرتقال درزمینهٔ تأمین میوه شب عید مشکلاتی وجود داشت افزود: خوشبختانه امسال از نظر تأمین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

معاون استاندار سمنان به موضوع نظارت بر نانوایی‌های استان و همچنین قیمت نان اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت نان در دستور کار نیست و هیچ نوع افزایش قیمتی در انواع نان در استان نداریم.

همتیان بر ضرورت تقویت نظارت و بازرسی و افزایش بازدید از نانوایی‌ها تأکید کرد و افزود: مشکلی از نظر کیفیت نان در استان وجود ندارد و در راستای افزایش کمیت نان نیز باید نظارت لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال ضرورت دارد تا جلسات تنظیم بازار به‌طور مستمر و ماهانه از سوی دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود و همچنین بازرسی و نظارت نیز تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: دستگاه‌های نظارتی از طریق سامانه  نظرات و پیشنهاد‌های مردم را دریافت کنند و با پاسخگویی به‌موقع در رفع نگرانی مردم تلاش کنند

طراحی سایت توسط فراکارانت