English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی: ۲٫۹ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

۲٫۹ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی سطح باغات کشور را حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدعلی طهماسبی در جشنواره ملی پسته دامغان با اشاره به سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغات اظهار داشت: جوان سازی و جایگزینی باغات قدیمی و سنتی با هدف افزایش بهره‌وری از باغات در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کشور حدود ۹۰۰هزار هکتار باغ نیازمند جوان‌سازی است تصریح کرد: با جایگزینی و تغییر این باغات زمینه افزایش بهره‌وری فراهم می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه عمده باغات کشور به صورت سنتی است اضافه کرد: باید برای افزایش بهره‌وری کشت ارقام جدید در باغات انجام شود.

طهماسبی با بیان اینکه باید کشت ارقام تجاری در دستور کار قرار گیرد گفت: این مهم از طریق مراکز تحقیقات کشاورزی و تبادل اطلاعات با کشورهای اروپایی در حال انجام است.

وی با اشاره به میزان تولید محصولات باغی در کشور گفت: تولیدات سردرختی باغی در کشور به حدود ۲۰ میلیون تن می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: پیش ‌بینی می‌شود میزان تولید محصولات گلخانه‌ای امسال به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برسد.

طهماسبی با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور گفت: توسعه سطح گلخانه‌ها یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه با کشت محصولات گلخانه‌ای در مصرف آب حدود ۹۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برخی سیاست‌های جهاد کشاورزی برای توسعه باغات گفت: توسعه گلخانه‌ها و همچنین ایجاد سایبان از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری از باغات است.

طهماسبی با بیان اینکه با ایجاد طرح سایه‌بان در مصرف آب حدود ۴۰ درصد صرفه جویی می‌شود گفت: طرح ایجاد سایه‌بان بر روی باغات در این وزارت خانه پیگیری می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت