English | شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد: پیش‌بینی برداشت ۳۵۳ تن خرما از باغات استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۳ تن خرما از باغات استان سمنان برداشت شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به کشت محصول خرما در برخی از نقاط این استان اظهار داشت: خرما یکی از مقدس‌ترین و قدیمی‌ترین درختان است که از نواحی جنوب غربی آسیا منشأ گرفته و کشت آن در مناطق گرمسیر جهان رونق دارد.
وی با بیان اینکه ۱۱۶ هکتار از باغات استان سمنان به کشت خرما اختصاص دارد افزود: درمجموع این باغات ۶۷ هکتار آن بارور است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این محصول به‌طور عمده در منطقه طرود شهرستان شاهرود و معلمان دامغان کشت می‌شود.
رضایی با اذعان به اینکه عملکرد تولید خرما در هر هکتار ۵ تن است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۳ تن خرما از باغات استان سمنان برداشت شود.
وی افزود: به جهت وجود بازار خوب داخلی خرما نقش اساسی در اقتصاد خانوارهای مناطق مذکور دارد و استفاده از تمام ظرفیت موجود جهت توسعه محصول از سیاستهای مهم این سازمان می باشد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به کشت محصول خرما در منطقه طرود شاهرود گفت: خرمای سازگار با آب‌وهوای طرود از نوع کبکاب بوده و عمدتاً مصرف تازه خوری دارد.
مهدی قرائیان با اشاره به‌ضرورت توجه به بازار مصرف این محصول گفت: ازآنجاکه این محصول در استان سمنان بازار مناسبی دارد کشت ارقام جدید این محصول نظیر رقم «پیارم و مجول» رو به افزایش است.
وی با اشاره به توسعه کشت این محصول در باغات استان سمنان خاطرنشان کرد: امسال طرح توسعه کشت خرما در حدود ۲۰ هکتار از باغات این استان اجرا شد که از این میزان ۱۵ هکتار مربوط به کشت جدید بود که در منطقه طرود انجام‌شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به حمایت‌های این سازمان برای توسعه نخلستان‌های تولید خرما گفت: در این راستا ۲۰۰ میلیون ریال یارانه خرید نهال خرما به باغداران پرداخت شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان طرود در ۱۳۰ کیلومتری شاهرود و معلمان در ۱۰۰کیلومتری دامغان واقع‌شده که دارای آب‌وهوای خشک و گرم است.

طراحی سایت توسط فراکارانت