English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همایش امر به معروف و نهی از منکر در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد

همایش امر به معروف و نهی از منکر در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد

همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر همایش امر به معروف و نهی از منکر در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله قربانیان سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ایام محرم و سوگواری حضرت سید الشهدا اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: اصلاح امور جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف این فرایض الهی است.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر بر همه واجب است افزود: امر به معروف و نهی از منکر مانند سایر واجبات نیست که به اندازه خاصی بر افراد واجب باشد بلکه اجرای این فریضه حد ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانیان به آیه‌ای از قرآن مجید که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد گفت در این آیه امده که «همانا خداوند امر می‌کند به عدالت، نیکوکاری و نیکی به خویشاوند و نهی می‌کند از فحشا».

وی با اشاره به تعدد آیات درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: وجود این همه آیات در قرآن نشان از اهمیت این دو فریضه واجب الهی دارد.

سرپرست نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه خداوند اولین آمر به معروف است و شیطان نیز نخستین آمر به منکر و ناهی از معروف است به وظایف انبیا و رسولان درباره این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه تمامی انبیاء الهی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانیان به حدیثی از امام علی (ع) درباره اهمیت فریضه امر به معروف اشاره کرد و گفت: ایشان در این باره فرمودند که امربه‌معروف پرفضیلت‌ترین کار مردم است.

وی با اشاره به دیگر روایت درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: قوام و استحکام دین وابسته به اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

سرپرست نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در گستره وسیعی قابل اجرا است اضافه کرد: گستره امربه‌معروف و نهی از منکر تمام دستورات دینی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت