English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هم‌زمان با هفته دولت؛ پروژه آبیاری تحت‌فشار ۴۷ هکتاری در گرمسار افتتاح شد.

پروژه آبیاری تحت‌فشار برای ۴۷ هکتار باغ پسته و زیتون شهرستان گرمسار هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، این پروژه بخش کشاورزی شامل احداث استخر ذخیره آب و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار است که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و هم‌زمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مشخصات فنی این پروژه مهم حوزه کشاورزی عنوان کرد: پروژه آبیاری تحت‌فشار ۴۷ هکتار از اراضی پسته و زیتون گرمسار به‌عنوان یکی از طرح‌های هفته دولت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است که بر این اساس روش آبیاری اراضی کشاورزی این منطقه به روش قطره‌ای اصلاح می‌شود.
سید حسن میرعماد با اشاره به اینکه مشاور اجرای این طرح شرکت توسعه صنعت آب استان سمنان بوده است افزود: این پروژه با نظارت اداره فنی و مهندسی آب‌وخاک استان سمنان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار اجرایی شده است.
وی با اشاره به احداث استخر ذخیره آب به‌عنوان زیرساخت اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار برای این اراضی عنوان کرد: در این راستا استخر ذخیره آب با ظرفیت ذخیره‌سازی ۹ هزار و ۹۴۷ مترمکعب آب با صرف بیش از ۴۹۴ میلیون ریال اعتبار احداث‌شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون ریال از این میزان اعتبار به‌صورت خودیاری بهره‌بردار متقاضی اجرای این پروژه تأمین‌شده است اضافه کرد: ۱۹۴ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات دولتی برای این استخر ذخیره آب هزینه شده است.
میرعماد با بیان اینکه این استخر با منبع آب به‌صورت چاه با دبی ۱۸٫۵ لیتر در ثانیه که حقابه آن به‌صورت دائمی است تغذیه می‌شود عنوان کرد: اجرای این طرح کشاورزی درمجموع ۳۰ نفر را از مزایای آن بهره‌مند می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه درمجموع پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه دربر داشته است خاطرنشان کرد: از این میزان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۸۰۰ میلیون ریال آن نیز به‌صورت خودیاری متقاضیان بهره‌بردار بخش کشاورزی در این منطقه تأمین‌شده است.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت