English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی با عنوان تسهیل گری و صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این دوره آموزشی سه روزه با حضور کارشناسان امور زنان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و ادارات جهاد کشاورزی شهرستانهای این استان، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، کارشناسان صندوق کارآفرینی امید و کارشناسان اداره کل امور عشایری استان سمنان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان برگزار شد.
مشاور رئیس سازمان در امور زنان روستائی و عشایر استان در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد: این دوره آموزشی تخصصی با همکاری اداره هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و صندوق کارآفرینی امید این استان برگزار شده است.
نادیا رومینا با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد: توانمندسازی و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان روستایی استان سمنان از طریق برنامه‌های آموزشی از جمله این اهداف است.
وی کاهش فقر و بهبود وضعیت معیشتی جامعه محلی در استان سمنان را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه تخصصی آموزشی عنوان و خاطرنشان کرد: توجه و تمرکز به گروه‌های کم‌درآمد و زنان سرپرست خانوار از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی بوده است.
مشاور رئیس سازمان در امور زنان روستائی و عشایر اضافه کرد: از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه تخصصی و ویژه آموزشی می توان به افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری، تجهیز پس انداز غیرمولد خانوارهای روستایی به پس انداز مولد در راستای تامین مالی فعالیت های درآمدزا، حمایت از تولیدات روستایی، افزایش ظرفیت اشتغال زایی در بخش کشاورزی روستا ها و همچنین هم افزایی توان دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اشاره کرد.
رومینا خاطرنشان کرد: فراگیران در این دوره آموزشی برای ایجاد بیست و شش صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح روستاهای استان سمنان با فرآیند تسهیل گری و اصول و فرآیند ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به شکل تئوری و نظری آشنا شدند.

طراحی سایت توسط فراکارانت