English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی در استان سمنان ذخیره‌سازی شد؛ مردم نگرانی نداشته باشند

کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی در استان سمنان ذخیره‌سازی شد؛ مردم نگرانی نداشته باشند

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان با اشاره به اینکه با تلاش دولت، کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی در استان سمنان ذخیره‌سازی شده است گفت: مردم نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند؛ چراکه امروز وضعیت تولید و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و تامین مایحتاج روزانه مردم مناسب است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: امروز ذخیره‌های گوشت قرمز و مرغ، تخم‌مرغ، برنج، شکر، گندم و ذرت و دیگر کالاهای اساسی رضایتبخش و در انبارهای مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ذخیره شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت مرغ و تخم‌مرغ از تثبیت قیمت این محصولات مهم پروتئینی در بازارهای استان سمنان خبر داد و عنوان کرد: روند کاهشی قیمت تخم‌مرغ سبب شده است تا قیمت آن دوباره به قیمت خردادماه این محصول برسد و هم‌اکنون قیمت‌ این محصولات در تعادل و ثبات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه تولید تخم‌مرغ در این استان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال بیش از ۲۱ هزار تن تخم‌مرغ از سوی بهره‌برداران این بخش در استان سمنان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گفته میرعماد، این میزان تخم‌مرغ تولیدی بیش از نیاز مصرفی شهروندان استان سمنان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان سمنان ذخیره شده است عنوان کرد: برنامه خرید گوشت مرغ از تولیدکنندگان در زمان پایین بودن قیمت این محصول و عرضه آن در زمان بالا بودن قیمت گوشت مرغ، از برنامه‌های ستاد تنظیم بازار برای تعادل در قیمت گوشت مرغ است که در استان سمنان همواره به خوبی در زمان نیاز انجام می‌شود تا بازار متعادل و از نواسانات قیمت جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ذخیره‌سازی بیش از ۴۰ تن گوشت قرمز، ۲ هزار تن شکر، هشت هزار تن برنج، ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و چهار هزار تن جو در انبارهای این استان خبر داد و افزود: تا کنون بیش از ۷۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان سمنان خرید تضمینی شده و ۴۸ درصد از مطالبات آنان نیز از سوی دولت پرداخت شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت