English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲۳۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان به سیستم نوین آبیاری مجهز شد

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۲ هزار و ۳۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان از سال گذشته تاکنون به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محسن طباطباییان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه سیستم های نوین آبیاری اظهار داشت: از محل اعتبارات سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری مسیرهای اصلی آب در بخش شرکت‌های تعاونی تولید انجام شد.
وی به اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا و بهره‌برداری رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه این شهرستان در ناحیه گرم و خشک قرار دارد گفت: از این رو همواره کاهش اتلاف آب مدنظر بوده و در این راستا انتقال آب از طریق لوله و یا کانالهای بتنی انجام می شود تا میزان هدر رفت آب در این بخش کاهش یابد.
طباطباییان با اشاره به مزایای انتقال آب از طریق لوله گفت: علاوه صرفه جویی در مصرف آب و حفظ ذخایر آبی می‌توان به مزیت دیگر آن که جلوگیری از آلودگی آب و افزایش راندمان و عملکرد محصول است اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات چشمگیری در توسعه سیستم های نوین آبیاری در سطح شهرستان دامغان انجام شده است گفت: ۲۳۲۰ هکتاراز اراضی این شهرستان از سال ۹۷ تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: در همین راستا ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض به بهره برداران اعطاء شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت