English | جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تمهیدات لازم برای تأمین بذر محصولات استراتژیک گندم و جو در استان سمنان اندیشیده شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تمهیدات لازم برای تأمین و تولید و فرآوری بذر محصولات استراتژیک گندم و محصول راهبردی جو در استان سمنان اندیشیده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وقوع خشکسالی بسیار شدید در اکثر استان‌های کشور و از جمله استان سمنان که همراه با نوسانات شدید دمایی و گرمای نابهنگام اسفندماه سال گذشته بروز کرد تمهیدات لازم برای تأمین تولید بذر محصولات استراتژیک گندم و محصول راهبردی جو در استان سمنان اندیشیده شد.

وی گفت: این امر با اقداماتی نظیر سطح زیر کشت این محصول از طریق تولید در استان، واردات از استان‌های همجوار و استفاده از بذور خود مصرفی  انجام شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در این راستا آموزش‌های لازم از زمان قبل از برداشت ۲ محصول مذکور درباره استفاده مناسب از بذور خود مصرفی و تولید بذور گواهی شده براساس برنامه زمان‌بندی شده به کشاورزان و بهره‌برداران داده شده است.

رضایی گفت: همچنین در این راستا تأمین سموم ضدعفونی مناسب صورت گرفته و با نظارت بر دستگاه بوجاری و ضدعفونی بذر در سراسر استان مراقبت‌های لازم برای سلامت حداکثری این بذور صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تولید بذر گندم و جو توسط سه شرکت خصوصی شامل اتحادیه گرمسار، اتحادیه سمنان و اتحادیه شاهرود و همچنین یک شرکت دولتی شامل شرکت خدمات حمایتی انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: یکی از سیاست های مهم کشت غلات در این استان تولید بذور جدید که دارای کیفیت نانوایی بالایی باشد بوده و همچنین کشت بذور نسبتا مقاوم به خشکی نیز در این استان صورت می‌گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت