English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

صندوق‌ ملی دیم‌زارها و شیلات در کشور تشکیل می‌شود.

رئیس اداره امور نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق ویژه حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش شیلات تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علیرضا رئیسی اظهار داشت: این صندوق به همراه صندوق توسعه دیم‌زارها شکل خواهد گرفت و مقدمات تأسیس این صندوق‌های مهم در حوزه کشاورزی در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور برای تحقق شعار سال گفت: با توجه به شعار سال شرکت مادر تخصصی هم با توجه به تکلیفی که از سوی هیئت‌وزیران به آن ابلاغ‌شده است؛ تغییراتی در اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری که قبلاً به عنوان صندوق ملی تشکیل‌شده بود انجام‌شده است تا اهداف و برنامه‌های حمایتی آن بیش از گذشته در راستای شعار سال باشد.

رئیسی با بیان اینکه صندوق‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بنا دارند تا از ظرفیت تشکل‌های فعال در این زمینه استفاده و بهره علمی کنند؛ به نحوه حمایت صندوق پژوهش و فناوری از دانش‌بنیان‌های بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: تشکل‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان بخش کشاورزی که عمده آنها سهام‌داران صندوق پژوهش و فناوری هستند از سوی این صندوق حمایت می‌شوند تا دستاوردهای علمی خود را در اختیار کشاورزان و تشکل های فعال در بخش کشاورزی قرار دهند

وی اضافه کرد: به صندوق‌ها ابلاغ‌شده تا از ظرفیت‌های موجود برای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی استفاده کنند.

رئیس اداره امور نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، استفاده کمتر از سموم و کودهای شمیمیایی و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی را بخشی از رویکردهای حمایت شرکت های دانش‌بنیان‌ این بخش عنوان کرد.

به گفته معاون مدیریت امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، هم‌اکنون ۱۶۸ صندوق ذیل این شرکت در کشور تشکیل و در مراکز همه استان‌ها صندوق‌های استانی ایجادشده است.

رئیسی افزود: علاوه بر صندوق‌های استانی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در مراکز استان‌ها، ۱۰ صندوق به‌صورت تخصصی و ملی، ۱۱ صندوق در حوزه منابع طبیعی و ۹۲ صندوق به‌صورت شهرستانی، ۲ صندوق منطقه‌ای و ۲۰ صندوق نیز در حوزه فعالیت زنان با سرمایه بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال در حال فعالیت است.

طراحی سایت توسط فراکارانت