اجرای طرح بیابان زدایی در منطقه فرومد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از اجرای طرح بیابان زدایی در اراضی منطقه فرومد، روستای فیروزآباد خبر داد.

محمدحسینی گفت: طرح بیابان زدایی در سطح ۱۲۵ هکتار از اراضی روستای فیروزآباد، توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی که از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ آن اداره به مبلغ ۹ میلیارد ریال هزینه شده و در سال جاری نیز نسبت به ۲ مرحله آبیاری اقدام خواهد شد.

محمدحسینی بیان کرد: پروژه تاغ کاری در منطقه فرومد که از سال ۹۵ آغاز شده و در مجموع به مساحت ۱۵۰۰ هکتار با کشت گونه بیابانی تاغ و آتریپلکس اجرا شده است.

حسینی اظهار داشت: در این طرح از گونه های گیاهی تاغ و آتریپلکس استفاده شده و با بیان اینکه گونه های گیاهی مانند تاغ در برابر خشکی و کم آبی مقاوم هستند و تصریح کرد، استفاده از این گونه ‌گیاهی برای حفظ و مقاوم ‌سازی خاک منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان هدف از اجرای طرح های بیابان زدایی جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک، ریز گردها، جهت تثبیت شنهای روان، افزایش میزان تولید مرتع و جذب و ذخیره بیشتر آب روان، حفاظت و حمایت از زیرساخت‌های و تاسیسات مانند؛ جاده و روستاها و بخش کشاورزی و احیای پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی اقدام شده است.

️در این برنامه حسینی مدیر شهرستان، بخشدار بخش مرکزی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، رئیس اداره امور اراضی، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان و مسئول ترویج شهرستان نیز حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت