English | جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

احیای فرهنگ جهادی در دوران دفاع مقدس راهکار حل مشکلات کشور و کلید تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: احیای فرهنگ جهادی و توجه به نوآوری ها و اقدامات جهادگران در دوران دفاع مقدس راهکار حل مشکلات کشور و کلید تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی جوادی در بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد،اظهار کرد: جهادگران با تقدیم ۳۳۰۰ شهید و ده ها هزار آزاده و جانباز نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده اند.
وی با اشاره به گستردگی و تنوع نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد:متاسفانه این نقش ففط به اقدامات جهادگران در راه سازی، سنگرسازی و خدمات پشتیبانی و ارسال کمک های مردمی به جبهه ها خلاصه شده و دیگر فعالیت ها از جمله نقش پژوهشکده های مهندسی رزمی جنگ جهاد در مراحل مختلف دوران جنگ و پیروزی های به دست آمده تاکنون به نحو شایسته به جامعه معرفی نشده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:احیای فرهنگ جهادی و توجه به نوآوری ها و اقدامات جهادگران در دوران دفاع مقدس راهکار حل مشکلات کشور و کلید تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
جوادی با تشریح خدمات ارائه شده به ایثارگران اظهار داشت: در دولت یازدهم با درایت وزیر جهاد کشاورزی سهام سهام ٨ شرکت جهاد توسعه، ٩ شرکت جهاد تحقیقات و ١٢ شرکت جهاد نصر،تاکنون به ۲۵ هزار نفر از رزمندگانی که بیشتر از ۶ ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل داشته اند واگذار شده و این واگذاری ها ادامه دارد.
وی ارزش سهام واگذار شده را ٣٠٥ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس مجمع و همچنین دیگر اعضای مجمع، ١٠ درصد اولیه سهام به عنوان بخشودگی به رزمندگان اعطا و بقیه سهام به صورت اقساط دریافت می شود.
در این گردهمایی، مهدی گلی مشاور وزیر در امور ایثارگران با اشاره به اعزام بیش از ۵۴۰ هزار نیرو به جبهه ها توسط جهاد سازندگی،گفت: با هماهنگی دستگاه های مختلف، اطلاعات رزمندگان اعزامی و سایر ایثارگران ساماندهی شده و بخشی نیز در حال انجام است.
در این مراسم، حجت اله ترشیزی مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی هدف ار برگزاری بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد راحفظ و ترویج فرهنگ و مدیریت جهاد عنوان کرد و افزود:این همایش یادآور آن است که نیروهای مردمی و انقلابی می توانند همچون دوران دفاع مقدس،موضوعات پیش روی جمهوری اسلامی را مدیریت و مشکلات کشور را برطرف کنند.
در این گردهمایی، رئیس هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر نیز با اشاره به تاریخچه تشکیل مهندسی رزم جنگ جهاد گفت: در دوران دفاع مقدس یگان های مهندسی رزم جنگ جهاد هرگونه تجهیزات مورد نیاز جنگ را از طریق پژوهش و با استفاده از امکانات موجود ساخته و تامین می کردند.
داود دانش جعفری یادآور شد: پس از جنگ هم نیروهایی که در مهندسی رزم جنگ جهاد فعالیت می کردند همچنان به ارائه خدمات شایسته در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی اهتمام دارند.

طراحی سایت توسط فراکارانت