English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

افتتاح همزمان ۱۳۷پروژه در هفته جهاد کشاورزی

همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۳۷ پروژه این بخش با حضور استاندار سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و برخی از مدیران افتتاح و عملیات اجرای آن آغاز شد.
🔹️به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در حاشیه افتتاح این پروژه‌های بخش کشاورزی اظهار داشت: از این تعداد ۱۱۳ پروژه در بخش عمرانی و اقتصادی بوده و ۲۴ پروژه نیز کلنگ‌زنی می شود.
🔹️وی به اعتبار هزینه شده برای اجرای این ۱۱۳ پروژه اشاره و خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۸۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
🔹️رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل یکصد پروژه عمرانی و ۱۳ پروژه اقتصادی است به وقوع خشکسالی‌های متناوب در سطح استان اشاره کرد و گفت: عمده پروژه‌ها بر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، مرمت قنوات، احیای کانال‌های آبیاری، پروژه‌های انتقال آب، تسطیح و یکپارچه‌سازی شبکه آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی متمرکز شده است.
🔹️قاسمی اضافه کرد: احداث آبنما، پروژه‌های سنگی و ملاتی، مدیریت هرز آب، مرمت چشمه و آبرسانی به عشایر به عنوان پروژه‌های اصلی در حوزه منابع طبیعی و امور عشایری است که در این هفته افتتاح می‌شود.
🔹️وی خاطرنشان کرد: در بخش پروژه‌های اقتصادی هم تمرکز بر روی فعالیت‌های تولیدات دامی، پرورش گاو شیری، دام سبک و توسعه کشت گلخانه‌ای به عنوان اولویت اصلی و جدی استان در کنار صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار است.
🔹️کلنگ زنی ۲۴ پروژه بخش کشاورزی استان سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۴ پروژه نیز در بخش عمرانی و اقتصادی کلنگ‌زنی می‌شود.
🔹️قاسمی گفت: در این هفته عملیات اجرایی ۲۰ پروژه عمرانی و چهار پروژه اقتصادی در بخش کشاورزی آغاز می‌شود.
🔹️رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۶۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و تعداد ۹۸ اشتغال تثبیت و همچنین ۹۸ خانوار نیز از فعالیت و آغاز به کار این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت