English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم در شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از افزایش تولید گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: با اقدامات مختلف میزان تولید گندم در این شهرستان به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید آقا بیکی اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی و از طرفی گرانی نهاده‌های تولید، افزایش عملکرد محصول گندم در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این مهم با کمک کارشناسان و با اتکا به فناوری و اصلاح شیوه کشت ، به زراعی ، تغذیه و کارهای فنی مزرعه در دستور کار قرار گرفت که در نهایت منجر به افزایش عملکرد در هکتار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: از آغاز زمان برداشت گندم در سطح شهرستان شاهرود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۱ هزار و ۳۴۷ تن گندم  مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

آقابیکی افزود: این میزان گندم از ۹ مرکز خرید مستقر در مناطق مختلف شهرستان شاهرود خرید تضمینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این میزان گندم در مقایسه با سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش تولید داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: عمده ارقام کشت شده گندم در مزارع شهرستان شاهرود شامل پيشگام، مهین و سیوند است.

آقابیکی گفت: مبارزه با علفهای هرز، طرح جهش تولید در گندم‌زارها و مبارزه با آفات و امراض از جمله اقداماتی است که در مسیر دستیابی به افزایش تولید و در ادامه آن امنیت غذایی انجام شده است.

وی افزود: امسال سطحی معادل سه هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت محصول استراتژیک گندم قرار می گیرد که انتظار می رود میزان تولید گندم افزایش چشمگیری داشته باشد.

طراحی سایت توسط فراکارانت