English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

اقدام مجلس برای تامین بخشی از اعتبارات الگوی کشت از طریق بند ط تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۱

نماینده اهواز در مجلس گفت: برای اجرای طرح الگوی کشت نیاز به اعتبار است که تلاش می‌کنیم بخشی از آن از طریق اعتبارات ۳۰ هزار میلیارد تومانی بند (ط) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ تامین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید کریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما در حاشیه نشست ستادی وزیر جهاد کشاورزی با فعالان کشاورزی استان خوزستان افزود: بند (ط) تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ در مجلس با دو فوریت مطرح شده است و نمایندگان مجلس همکاری می‌کنند این بند مصوب و بودجه لازم از محل آن تخصیص داده شود تا بتوانیم با اولویت قرار دادن استان خوزستان به عنوان پایلوت، الگوی کشت را اجرا کنیم.

وی تامین آب لازم برای فعالیت‌های کشاورزی در استان خوزستان را ضروری خواند و اظهار داشت: ۳۰ میلیارد متر مکعب سهم آب استان خوزستان است که از این مقدار، ۲۰ میلیارد مترمکعب سهم کشاورزی است و باید به این سهم نگاه ویژه شود.

حسینی با بیان این که استان خوزستان ۱۲ تا ۱۳ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند، تصریح کرد: توسعه کشاورزی در خوزستان نیاز به عزم و برنامه ملی  دارد.

وی تامین حقابه را اولویت نخست کشاورزی خوزستان دانست و گفت: متاسفانه حقابه این استان از سوی وزارت نیرو تامین نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تکمیل طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام را از اولویت‌های دوم استان خوزستان نام برد و بر اجرای فاز دوم این طرح تاکید کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت