English | جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

برداشت آلبالو و گیلاس در باغات شاهرود ادامه دارد؛ سرمازدگی و تگرگ تولید محصول را کاهش داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از آغاز برداشت محصول آلبالو و گیلاس از باغات این شهرسنتان خبر داد و گفت: متأسفانه سرمازدگی و تگرگ میزان تولید محصول البالو در این شهرستان را کاهش داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید اقابیگی اظهار داشت: عمليات برداشت آلبالو و گيلاس از سطح حدود یکهزار و ۵۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول از اواسط خردادماه شروع و تا پايان تيرماه با توجه به كوهستاني و سردسير بودن منطقه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به میزان بارور بودن این باغات گفت: بيش از ۷۸۰ هكتار از این باغات بارور است.

آقابیگی به میزان عملکرد در واحد سطح محصول گیلاس اشاره کرد و گفت: عملكرد متوسط عمكرد محصول در باغات گيلاس ۲/۹ تن در هكتار  است.

وی با بیان اینکه عملكرد متوسط عمكرد محصول در باغات آلبالو ۸/۸ در هكتار افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار و ۳۳ تن محصول گيلاس و سه هزار و ۹۷۰ تن محصول آلبالو از باغات بارور شاهرود توليد و برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: با توجه به سرمازدگي و خسارت تگرگ در سالجاري ميزان توليد محصولات آلبالو و گیلاس در این شهرستان حدود ۱۵ درصد كاهش عملكرد داشته كه مديريت تغذيه بهتر (تقويت باغات) توسط بهره برداران را مي‌طلبد.

آقابیگی درباره ارقام کشت شده محصول آلبالو و گیلاس در باغات شهرستان شاهرود افزود: بهترين ارقام كشت شده گيلاس شامل تك دانه مشهد، سياه مشهد، بينگ، SK و صوتي و بهترين ارقام آلبالوی کشت شده در این شهرستان مجاري، بوترمو، سيگاني و محلي است.

طراحی سایت توسط فراکارانت