- صفحه اصلی
- درباره ما
- تاریخچه وزارت
- ساختار سازمانی
- میز خدمت
- معرفی خدمات
- سیمای کشاورزی
- شفافیت عمومی سازمان
- خدمات کارکنان
- تماس با ما
آدرس: سمنان، بلوار بسیج، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ساختمان شهید شادلو
تلفن: 3-33441031-023
نمابر: 33442079-023
رایانامه:info[at]semnan-aj.ir
کد پستی:37616 -35198
طراحی سایت توسط فراکارانت
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: پس از هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنندگان، قیمت خرید حمایتی شیر خام از پایه هر کیلو ۱۳ هزار ریال در سالهای ۹۵ و ۹۶ به ۱۴ هزار و ۴۰۰ ریال افزایش یافت.
شیرزاد در خصوص سیب زمینی بهاره نیز گفت: در منطقه جنوب کرمان، خوزستان، گلستان و اصفهان حدود ۲۶ هزار تن سیب زمینی بهاره به صورت تضمینی خریداری و حدود ۷۳ درصد وجه کشاورزان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: فروش خرما و زعفران خرید حمایتی سال ۹۶ به ترتیب حدود ۴۷ و ۲۰ درصد محصول موجود در بورس به صورت نقدی و صرفا با اخذ ضمانتنامه معتبر بانکی توسط این سازمان انجام و برنامه زمانبندی زعفران نیز تهیه شد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به این که اتحادیه مرکزی تعاونیهای تولید، کشاورزی و روستایی کشور باید در اندیشه تاسیس واحدهای خدمات تجاری و بازرگانی جدیدی با شکل حقوقی شرکتهای سهامی خاص باشد، گفت: در شرایط پرتلاطم اقتصادی امروزی، وظیفه مدیریت واردات نهادهها و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف را به عهده گیرد.
وی افزود، اشکال شرکتهای سهامی در مقایسه با تعاونیها، در ارتباط با فعالیتهای خدماتی و تجارت داخلی و بینالمللی، بازارمحورتر و سرمایهپذیرتر بوده و قابلیت انعطافپذیری بیشتر داشته و متکاملترند.
شیرزاد به مداخله هدفمند و حسابگرانه در بازارها همراه با نظام پایش و بازارخوانی هوشمندانه (به میزان ۷ تا ۱۰ درصد موجودی بازار و نه بیشتر) را از مهمترین استراتژیهای بازرگانی سازمان در آینده تلقی کرد.
وی به اختصاص سهم ۶۷.۳ درصدی و دریافت تخفیف دو هزار میلیارد ریالی برای سازمان تعاون روستایی در موضوع واگذاری شرکت خدمات حمایتی، دست بالا و اختیارات مجمعی سازمان در کنسرسیوم مزبور را از جالب توجهترین دستاوردهای سازمان در حوزه بذر و کود اعلام داشت و ایجاد تعادل و قرابت راهبردی میان فعالیتهای بخش بازرگانی و مناسبات مالی سازمان را کلید واژه دستیابی به چشماندازهای مورد نظر سازمان عنوان کرد.