بیش از ۵۵۰۰۰ تن مرغ کشتار روز از گرمسار به بازارهای هدف ارسال می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار گفت: ۵۵ هزار و ۳۰۰ تن مرغ کشتار روز از گرمسار به بازارهای هدف ارسال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی جورابلو در بازدید از مرغ فروشی‌های شهرستان گرمسار با توجه به نقش جهاد کشاورزی در زنجیره تأمین و تولید وتوزیع مرغ اظهار داشت: نظارت دقیق و راستی‌آزمایی توزیع نهاده‌ها و رصد جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری گوشتی در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم در قالب زنجیره تولید، نظارت ویژه بر کلیه مراحل زنجیره تولید، تأمین و مصرف مرغ از فعالیت‌های این مدیریت است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار اضافه کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و سه هزار و ۸۶۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی شهرستان صورت گرفته که منجر به تولید چهار هزار تن گوشت مرغ شده است.

 جورابلو تصریح کرد: در حال حاضر ۴ واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان مشغول فعالیت است که با فعالین این واحدها ۵۵ هزار و ۳۰۰ تن مرغ کشتار روز تولید و به بازارهای هدف ارسال می‌شود.

 وی افزود: ترویج روش‌های بهینه تغذیه، بهداشت و جایگاه نگهداری، پرورش و اصلاح نژاد انواع طیور، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه و بهبود تولید محصولات طیور در اولویت برنامه‌های این مدیریت قرار دارد.

 به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار در راستای وظایف نظارتی جهاد کشاورزی کارشناسان این مدیریت در کنار تیم نظارتی شهرستان هرشب از ساعت هشت و بیست دقیقه تا یک بامداد برای جلوگیری از قاچاق و خروج بدون مجوز مرغ از مرزهای غربی استان فعالیت می‌کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت