English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تولید ۱.۹ میلیون تن شکر در سال زراعی جاری/دستیابی به رکورد تولید ۶۷ تن چغندرقند در هر هکتار برای اولین بار در کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان ایرانی با تولید ۶۷ تن چغندر قند در هر هکتار برای اولین بار رکورد عمکرد تولید این محصول را در کشور زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، عباس کشاورز در مراسم معرفی و تجلیل از تولید کنندگان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی استان تهران اظهار کرد: عملکرد تولید چغندر کشاورزان ایرانی در طی امسال حتی از کشاورزان اروپایی نیز بالاتر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال زارعی جاری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شده است، عنوان کرد: این مقدار تولید شکر نیازهای سال آینده کشور را به طور کامل برطرف می کند و دیگر نیازی به واردات این کالای اساسی نیست.

کشاورز تصریح کرد: برای خودکفا شدن و وارد نکردن شکر در کشور نیاز به تاسیس سه کارخانه در جنوب کشور است.

وی در ادامه به سیاست های جهاد کشاورزی برای امنیت غذایی کشور طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: امروز ۸۰ درصد امنیت غذایی کشور به لحاظ کیفی و کمی تضمین شده است و دیگر هیچ کشور خارجی نمی تواند در این زمینه با اعمال تحریم به کشور ما فشار وارد کند.

وی کمبود آب را مهمترین چالش پیش روی کشاروزی کشور بیان کرد و تصریح کرد: سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در چهار سال گذشته مبتنی بر بهره وری آب بوده است.

وی به ورود تکنولوژی های نوین در صنعت کشاورزی اشاره کرد و افزود: صنعت کشاروزی کشور به هیچ عنوان با موضوع عدم تولید مواجه نیست بلکه مشکل اصلی این بخش نداشتن بازار برای تولیدات است.

کشاورز صادرات تولیدات کشاورزی را تنها راه فروش محصولات این بخش در شرایط رکود داخل کشور دانست و ابراز کرد: دولت باید زیر ساخت های صادارت محصولات کشاروزی مانند قرنطینه و حمل و نقل را محیا کند و کشاورزان نیز با ایجاد ساختارهای اجتماعی و اقتصادی در این بخش اقدام به فروش محصولات خود در بازارهای خارجی کنند.

وی خام فروشی را یکی از آفت های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: فروش خام محصولات کشاورزی هیچ گونه سود مادی برای کشور و کشاورز را ندارد، باید در این زمینه سرمایه گذاران وارد شوند و با ایجاد کارخانه های تبدیلی از فروش خام محصولات جلوگیری کنند.

مراسم معرفی و تجلیل از تولید کنندگان و بهره برداران برتر در سطح استانی و ملی بخش کشاورزی با حضور کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران، قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و ۴۵ نفر از کشاروزان نمونه استان تهران در اداره جهاد کشاروزی شهرستان ری برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از نمایندگان کشاورزان به بیان برخی مشکلات و نارسایی ها در این حوزه پرداختند و در پایان این مراسم از کشاورزان نمونه استانی و کشوری با اهدای لوح تجلیل شدند.

طراحی سایت توسط فراکارانت