English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

جلسات قرارگاه امنیت غذایی به طور مستمر در استان سمنان تشکیل می‌شود؛ تامین کالاهای اساسی به میزان مورد نیاز در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تشکیل مستمر جلسات قرارگاه تامین امنیت غذایی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی این سازمان که با حضور استاندار سمنان تشکیل شد به میزان ذخایر کالاهای اساسی و نهاده ها اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۶۲۴ تن ذخیره انواع برنج شامل ۹۹۰ تن برنج هندی، ۹۴ تن برنج تایلندی و ۵۴۰ تن برنج پاکستانی در انبارهای استان سمنان ذخیره شده است.

وی با اشاره به ذخیره سازی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰ تن گندم در انبارهای این استان تصریح کرد: موجودی شکر سفید و شکر خام در انبارهای استان سمنان به ترتیب بیش از ۳۰ هزار و ۳۴۴ تن و هشت هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ذخیره‌سازی بیش از ۹۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های این استان خبر داد و افزود: همچنین بیش از ۱۰۸ تن گوشت قرمز منجمد در استان سمنان ذخیره‌سازی شده است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از پنج هزار تن ذرت دانه  ای در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان ذخیره‌سازی شده است خاطرنشان کرد: میزان ذخایر سویا و جو در استان سمنان نیز بیش از ۶۰۰ تن بوده و برنامه‌‌ریزی‌ها برای افزایش آن نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به روند توزیع سهمیه کالاهای اساسی در این استان عنوان کرد: میزان سهمیه توزیع برنج وارداتی هندی ۱۱۲۱ در استان سمنان برای اسفندماه ۴۰۰ تن برنج هندی (۱۱۲۱) بوده است که فرایند توزیع آن در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین از اجرای فرایندهای توزیع برنج وارداتی تایلندی، شکر سهمیه خانوار، شکر سهمیه صنف و صنعت، انواع روغن خوراکی، مرغ و گوشت قرمز منجمد در این استان بر اساس سهمیه‌های ابلاغی و همچنین نیاز و کشش بازارهای استان سمنان خبر داد.

طراحی سایت توسط فراکارانت