«جو» با قیمت هر کیلو ۹۲۰ تومان توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌های دامداران توزیع می‌شود

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی از عرضه جو با قیمت هر کیلو ۹۲۰ تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام و از طریق تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در استان های کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس تورج صارمی افزود: در عرضه جو با قیمت هر کیلو ۹۲۰ تومان توسط تشکل ها و اتحادیه ها، سازمان های جهاد کشاورزی استان ها نظارت خواهند کرد.
وی این اقدام را در راستای تعدیل قیمت جو در بازار عنوان کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، جو را با قیمت پایه هرکیلو ۸۸۰ تومان به بورس می برد.
صارمی اظهار داشت: ۳۶۰ هزار تن جو از منابع داخلی جمع آوری و در بورس عرضه می شود و ما نگرانی درباره قیمت جو نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: یکی از سیاست های وزارتخانه برای حمایت از تولید داخلی تعیین تعرفه فصلی است و امسال ما درخواست کردیم تعرفه فصلی جو حذف و یا بازه زمانی آن در راستای تعدیل قیمت این محصول در بازار کاهش یابد.
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت تولیدات دامی در باره تولید جو در کشور اعلام کرد : سال گذشته ۳٫۸ میلیون تن پیش بینی تولید جو بود که محقق شد، اما امسال به دلیل خشکسالی ها و کاهش بارندگی در کشور ۱۷ درصد از برآورد تولید تحقق نیافت.
وی با بیان این که واردات برخی از نهاده های دامی کشور کاهش یافته است، یاد آور شد: واردات دانه جو در سه ماه امسال نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۹ درصد کاهش نشان می دهد .
صارمی افزود: سال ۹۵-۹۴ نیز ۴۶ درصد واردات گندم دامی کاهش یافته و در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در واردات کنجاله سویا ۹ درصد و سایر کنجاله ها ۳۹ درصد کاهش داشته ایم.
وی اذعان داشت : چند قلم از محصولات مانند ذرت و سویا که آب بر هستند مجبوریم بخش عمده آن را از خارج تامین کنیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت