English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

درآمد گندمکاران در دولت یازدهم ۳ برابر افزایش یافته است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: درآمد سالانه کشاورزان با حمایت های دولت تدبیر و امید از ۱۱ میلیون ریال برای هر هکتار گندم در سال ۹۲ به بیش از ۳۳ میلیون ریال برای هر هکتار در سال ۹۵ افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، عباس کشاورز در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه، افزود: افزایش درآمد کشاورزان در پی افزایش تولید ناشی از بهره وری در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.
به گفته وی امنیت غذایی در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برای هر کشوری برخوردار بوده و این امنیت در ایران در هیچ برهه ای به جز دهه ۹۰ با بحران مواجه نشده بود.
وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون با حمایت دولت تدبیر و امید، وابستگی به واردات کشاورزی کاهش یافته، ادامه داد: با حمایت های دولت سطح زیرکشت گندم آبی کشور به علت کمبود منابع آبی و کاهش توان رویشی اراضی کشاورزی کاهش یافته و حدود ۲۰ درصد به بهره وری آب اضافه شده است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: صرفه جویی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از مهمترین دستاوردهای این دولت در بخش کشاورزی است.
کشاورز افزود: کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری کشاورزان، تنوع کالاهای تکنولوژی و حمایت از کشاورزان با ارائه آموزش های صحیح از وظایف بخش کشاورزی در جامعه بوده و دولت یازدهم در تمامی این بخش ها دستاوردهای چشمگیر داشته است.

طراحی سایت توسط فراکارانت