English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:جلسات شورای کشاورزی استان سمنان به صورت مستمر برگزار می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه نخستین جلسه شورای کشاورزی استان سمنان به عنوان اقدام ابتکاری از سوی سازمان جهاد کشاورزی این استان به ریاست استاندار سمنان برگزار شد گفت: با تأکیدات استاندار سمنان، از این پس جلسات شورای کشاورزی این استان به صورت مستمر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در حاشیه برگزاری نخستین جلسه شورای کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: امروز نخستین جلسه شورای کشاورزی استان سمنان با حضور استاندار سمنان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، مدیران دستگاه‌های مرتبط و همچنین بهره‌‍برداران و نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی برگزار شد.

وی شناسایی موضوعات و مسائل مبتلابه بخش کشاورزی را از جمله اهداف برگزاری این شورا عنوان و بیان کرد: در جلسه امروز مسائل مشکلات در حوزه آب، تسهیلات بانکی و قطعی برق چاه های کشاورزی، استمهال تسهیلات دریافتی و مسائل مربوط به تأمین نهاده‌های دامی که بهره برداران کشاورزی استان سمنان بیشتر با آن مواجه‌اند مطرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزاری منظم شورای کشاورزی این استان را از جمله مصوبات جلسه امروز عنوان و با بیان اینکه شورای کشاورزی استان سمنان به عنوان یک اقدام ابتکاری تشکیل شده است خاطرنشان کرد: قرار شد جلسات شورای کشاورزی از این پس به شکل منظم و ماهانه برگزار شده و در آن به شکل هدفمند و با موضوعات مشخص، مباحث و مسائل بخش کشاورزی استان به بحث گذاشته شود.

قاسمی اضافه کرد: در جلسات شورای کشاورزی استان سمنان، برای مواردی که در استان قابل رفع است؛ تصمیماتی در سطح استان اتخاذ شده و برای مباحث کشوری مبتلابه این حوزه نیز پیگیری‌های بعدی برای تسهیل امور و رفع موانع ومشکلات تولیدکنندگان این بخش انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطعی برق واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و واحدهای فعال در حوزه فراوری محصولات، ایستگاه های پمپاژ ثانویه و چاه‌های آب کشاورزی یکی از مهم‌ترین موضوعات مطروحه در جلسه امروز شورای کشاورزی استان سمنان بوده است تصریح کرد: در این زمینه مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان همراهی و هماهنگی بیشتری را با بهره‌برداران و فعالان این بخش داشته باشد تا در آینده، برای آبیاری واحدهای زراعی و باغی شاهد کاهش مشکلات باشیم.

️رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در خصوص بحث تسهیلات مقرر شد همراهی بیشتری از سوی بانک ها با بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان انجام شود، به دغدغه تأمین نهاده‌های دامی موردنیاز بهره‌برداران بخش پرورش دام و طیور در استان سمنان اشاره و عنوان کرد: برای تأمین نهاده های دامی، از ظرفیت تولیدکنندگان کنجاله سویا در استان سمنان برای واحدهای پرورش طیور و واحدهای پرورش گاو شیری این استان استفاده می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت