English | جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: طرح آبیاری تحت فشار در ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانک سرخه اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانک سرخه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در حاشیه برگزاری نشست بررسی مشکلات کشاورزی و دامداری منطقه بیابانک شهرستان سرخه اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد که دهیاری بیابانک تا ۱۰ روز آینده درخواست اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح هکتار از اراضی بیابانی را به اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه ارائه کند.
وی تشکیل صندوق تعاونی زنان روستایی در بیابانک را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان و خاطرنشان کرد: این صندوق تعاونی با مشارکت بانوان، دهیاری و با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان سرخه و با اخذ مجوزهای لازم قانونی فعالیت کرده و تسهیلات مالی به اعضای خود اعطا می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح‌های انتقال آب کشاورزی با استفاده از لوله پلی اتیلن، لایروبی و مرمت قنوات و احداث استخر ذخیره آب جدید کشاورزی در این منطقه به عنوان دیگر مصوبات این جلسه خبر داد و افزود: این طرح ها پس از اخذ مجوزهای لازم و تصویب در کمیته های تخصصی مرتبط و بر اساس ضوابط و قوانین موجود در صورت تأمین اعتبار اجرایی می‌شوند.
به گفته میرعماد در صورت درخواست احداث استخر ذخیره آب جدید کشاورزی در بیابانک از سوی بهره برداران کشاورزی بيابانک ، نماینده کشاورزان این منطقه می بایست در ۱۰ روز آینده به واحد آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان سرخه مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهد تا پس از بررسی فنی جهت قابلیت اجرا و ارائه طرح کارشناسی بر اساس ضوابط موجود در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی منطقه بیابانک از سوی اداره کل دامپزشکی استان سمنان خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده بین اداره دامپزشکی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه و نیز اهالی بیابانک، طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی این منطقه در ماه های آینده اجرایی می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مدیر کل دامپزشکی استان سمنان، تأمین آب به شیوه علمی و با رعایت مصالح موجود از طریق شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان و اداره کل دامپزشکی ایران استان به صورت تجمیعی برای استفاده مرغ داری ها در کارگروه مربوطه در حال بررسی است و پس از بررسی های لازم و در صورت تصویب آن، اجرایی می شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت